دوربین ضد آب گوپرو ۱۱

معرفی دوربین ورزشی GoPro HERO 11

معرفی دوربین ورزشی GoPro HERO 11

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/04/09   غزال لجه

یکی از زمینه‌های پرطرفدار عکاسی، عکاسی ورزشی می‌باشد. همچنین در زمینه دوره‌های تخصصی غواصی نیز هم به همین شکل می‌باشد و عکاسی زیر آب از رشته‌های تخصصی پرطرفدار می‌باشد. یک عکاس ورزشی برای ثبت لحظات ورزشی خود یا دیگران باید از تجهیزات پیشرفته استفاده کند‌ تا هیچ یک از این لحظات هیجان‌انگیز و زیبا را از دست ندهد.

یکی از این تجهیزات پیشرفته، دوربین‌های ورزشی برند گوپرو (GoPro) می‌باشند که برای عکاسی ورزشی و ثبت لحظات سریع، حتی عکاسی و فیلمبرداری زیر آب استفاده می‌شوند.

طراحی این دوربین‌ها به شکلی است که از دوربین‌های معمولی مقاومت بیشتر دارند و در برابر نفوذ آب و ضربه مقاوم هستند. همچنین از دارای سنسورهای لرزشگیر قدرتمندی هستند که باعث می‌شود هنگام گرفتن عکس از لحظات ورزشی سریع، کیفیت عکس بالایی حاصل شود و هیچ لرزش و تاری در آن ایجاد نشود. در نتیجه دوربین‌های این برند را در تصویربرداری‌های در حال حرکت مانند: دوچرخه‌سواری، موتورسواری، اسکی و ورزش‌های مشابه استفاده می‌کنند. 

برندهای زیاد و مختلفی در زمینه تولید دوربین‌های ورزشی وجود دارد و در بازار عرضه شده. درحال حاضر یکی از باکیفیت‌ترین دوربین‌های ورزشی، دوربین GoPro HERO 11 Black می‌باشد. بصورت اجمالی می‌پردازیم به بررسی این دوربین و عملکرد آن بخصوص در زیر آب.

ویژگی‌های ظاهری 

دوربین ورزشی 11 GoPro HERO11 Black یک دوربین ورزشی باکیفیت می‌باشد که به حسگری با رزولوشن 27 پیکسل مجهز است. این دوربین دارای لرزشگیر دیجیتال Hyper Smooth 5 5 بوده و رزولوشن فیلمبرداری آن 2.7K با سرعت 240 فریم بر ثانیه و 5.3K با سرعت 60 نیم بر ثانیه برآورد شده است. این دوربین مجهز به دو نمایشگر LCD در قسمت جلو و پشت می‌باشد که از قابلیت عملکرد لمسی نیز برخوردار هستند.

 

اتصالات

دوربین ورزشی گوپرو هیرو از قابلیت اتصال به وای‌ فای و بلوتوث برخوردار است و همچنین در برابر در برابر ضربه و نفوذ آب مقاوم است. مقاومت این دوربین در برابر آب تا عمق 10 متری وجود دارد. در دوربین ورزشی گوپرو هیرو 11 امکان اتصال به کابل HDMI وجود ندارد و ورودی هدفون و خروجی هدفون ندارد. اما پورت USB تایپ C در آن وجود دارد. همچنین برقراری ارتباط از طریق بی‌ سیم با آن امکان‌پذیر است.

البته ناگفته نماند، این دوربین بدون هیچ محافظی به خودی خود تا ۱۰ متر در عمق قابل استفاده است و با استفاده از کیس محافظ می‌توان آن را به اعماق بیشتری برد.

فیلمبرداری

این دوربین دارای قابلیت فیلمبرداری اسلوموشن می‌باشد و به واسطه‌ وزن سبک 127 گرمی و ابعاد تقریبی 3×5×7 سانتی‌متری، می‌توان در تمامی شرایط از آن استفاده کرد. رزولوشن تصاویر گرفته شده توسط این دوربین 27 مگاپیکسل می‌باشد. در پشت و جلوی دوربین از صفحه نمایش LCD استفاده شده است که اندازه صفحه نمایش پشت دوربین 2.2 اینچ بوده و دارای صفحه نماش لمسی می‌باشد. اما تصاویر نمایش داده شده در آن قابلیت چرخش ندارند.

 

باتری

برای دوربین ورزشی گوپرو هیرو 11 دارای یک باتری 1720 میلی‌آمپر ساعتی می‌باشد که از شارژدهی طولانی مدت برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های این دوربین حسگر CMOS، فاصله کانونی 24.4 میلی‌متر، حساسیت ایزو 100 تا 3200 در هنگام ثبت عکس و 100 تا 6400 در هنگام ثبت ویدیو و همچنین تعبیه میکروفون و بلندگوی داخلی در آن می‌باشند. این دوربین کارت حافظه‌ Micro SD پشتیبانی می‌کند و دارای حداکثر سرعت شاتر 1.3 تا 1.48 ثانیه در حالت ویدیو و 1.8 تا 30 ثانیه در حالت عکس می‌باشد.

باتری این دوربین قابل شارژ است و همچنین ضد آب بوده و تا عمق ۱۰ متری در برابر نفوذ آب مقاومت دارد. این دوربین دارای قابلیت حسگر چرخشی و GPS داخلی می‌باشد. 

کیفیت تصویر

دوربین ورزشی گوپرو هیرو 11 برای تصویربرداری در محیط‌های تاریک و کم نور دارای قابلیت‌های جدیدی است، طوری که کیفیت فیلم‌هایی که در فضای تاریک توسط این دوربین گرفته می‌شوند، کیفیت بسیار بالایی دارد. همچنین قدرت لرزشگیر در حد بسیار زیادی افزایش پیدا کرده است.

کارت حافظه داخلی دوربین ۳۲ گیگابایت بوده و در بسته‌بندی آن در هنگام خرید یک عدد کیف و کابل usb تایپ C همراه دوربین وجود دارد. شما می‌توانید از حالت عکاسی FullFrame استفاده کنید و تصوری با نسبت 8:7 را ثبت کنید و همچنین با استفاده از حالت HyperView امکان ثبت تصاویر با نسبت 16:9 را نیز خواهید داشت.

دوربین هیرو ۱۱ در مقایسه با نسخه قبلی خود یعنی هیرو 10 تفاوت چندان زیادی ندارد؛ یک سنسور اضافه‌تر در آن به کار رفته است. همچنین باتری مورد نیاز در دوربین در بسته‌بندی آن قرار دارد. بنابراین همانند دوربین نسخه ۱۰ نیازی به خرید جداگانه باتری از بازار ندارید.

قابلیت دیگر این دوربین در هنگام ضبط ویدیو به صورت خودکار، به شما کمک می‌کند ویدیو‌های ضبط شده خود را آپلود و آن‌ها را به صورت یک ویدیو جدید تماشا کنید. چنین قابلیتی برای مشتریان محصولات برند گوپرو تا پیش از این به صورت پولی بود، اما برای کسانی که از دوربین گوپرو ۱۱ استفاده می‌نمایند به صورت رایگان قابل استفاده می‌باشد.

از ویژگی دیگر این محصول می‌توان به امکان نصب کردن تجهیزات جانبی به آن اشاره کرد. با این وجود که می‌توان برای این دوربین خریداری کرد، امکانات بسیار زیادی به آن اضافه می‌شود. در این صورت جذابیت‌های آن در هنگام تصویربرداری از صحنه‌های ورزشی نیز بسیار زیاد می‌شود.

 

آیا خرید 11 GoPro HERO11 Black برای شما مناسب می‌باشد؟

اگر برای ورود به حوزه‌ عکاسی ورزشی دنبال یک دوربین باکیفیت هستید، این دوربین گزینه‌ مناسبی برای شما می‌باشد. اما اگر قصد ورود به زمینه عکاسی پرتره، عکاسی از محصولات و یا فیلمبرداری‌های مختلف مانند فیلمبرداری از مجالس را دارید بهتر است از دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی و فیلمبرداری مانند دوربین‌های DSLR استفاده کنید. علاوه‌بر این‌ها، هنگام خرید باید رزولوشن آن نیز مورد توجه قرار گیرد. دوربین ورزشی گوپرو هیرو 11 دارای رزولوشن 27 مگاپیکسل می‌باشد. بنابراین اگر به رزولوشن بالاتری احتیاج دارید باید دنبال دوربین‌های باکیفیت‌تری بروید.

اگر برای عکاسی و فیلمبرداری از سوژه‌های متحرک مانند عکاسی ورزشی و عکاسی حیات وحش یا زیر آب به یک دوربین باکیفیت احتیاج دارید، دوربین ورزشی GoPro HERO11 Black گزینه‌ مناسبی برای شما است. همچنین اگر در حوزه‌ ورزش‌هایی مانند دوچرخه سواری، موتورسواری، اسکی، غواصی و… فعال هستید و قصد دارید تصاویر بت کیفیتی از خود ثبت کنید، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: مفقود شدن زیردریایی تایتان

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/04/09   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
مریم
1403/01/19 13:02
شما گوپرو غواصی دارین برای فروش؟
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/19 13:35
درود، خیر ولی اگه سفارش بدین هر کدام را براتون تهیه میکنیم.
مینا
1403/01/19 12:56
گوپروهای مختلف ورزشی با هم تفاوت دارند؟
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/19 13:20
درود، بله کاملا درسته با هم متفاوت هستند.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن