International Association of Nitrox and Technical Divers

IANTD

IANTD

1 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/08/09

International Association of Nitrox and Technical Divers (IANTD) به عنوان یک سازمان پیشرو در زمینه آموزش غواصی فنی و نیتروکس، نقش مهمی در توسعه استانداردهای غواصی و آموزش‌های تخصصی داشته است. این سازمان به غواصان کمک می‌کند تا مهارت‌ها و دانش لازم برای غواصی ایمن در محیط‌های چالشی را کسب کنند.

IANTD در سال ۱۹۸۵ با هدف ارائه آموزش‌های تخصصی برای استفاده ایمن از گازهای مخلوط در غواصی تأسیس شد. این سازمان اولین بود که برنامه‌های آموزشی نیتروکس را به جامعه غواصی معرفی کرد و بعداً به سایر زمینه‌های غواصی فنی گسترش یافت.

انجمن بین‌المللی نایتروکس و غواصان تکنیکال یا همان The International Association of Nitrox and Technical Divers (IANTD)، یک سازمان غواصی است که با صدور گواهینامه و آموزش در غواصی ورزشی، غواصی تکنیکال، غواصی در غار، غواصی مغروق، غواصی مداربسته و رهبری غواص مرتبط است. در ابتدا در سال ۱۹۸۵ به عنوان انجمن بین المللی غواصان نایتروکس توسط دیک روتکوفسکی تشکیل شد و قبل از تغییر نام آن در سال 1992 برای به عنوان دوره‌های غواصی "تکنیکال"، پیشگام معرفی غواصی غنی شده نایتروکس به جامعه غواصی تفریحی بود. انجمن اروپایی غواصان فنی (EATD) در سال 1993 بخشی از IANTD شد.

IANTD و مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش:

مدرسه غواصی جزیره سفید ارامش، با بهره‌گیری از استانداردها و دوره‌های آموزشی IANTD، به غواصان خود امکان می‌دهد تا در زمینه‌های تخصصی غواصی فنی و نیتروکس تبحر یابند. این همکاری به ارتقاء ایمنی و دانش فنی غواصان کمک می‌کند.

IANTD به عنوان یک مرجع جهانی در آموزش غواصی فنی و نیتروکس، تأثیر عمیقی بر استانداردهای آموزشی و ایمنی در جامعه غواصی دارد. مشارکت با مدارس غواصی مانند مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش نمونه‌ای از چگونگی گسترش دانش و ایمنی در میان غواصان است.

جزیره سفید آرامش از سال 1401 برگزارکننده دوره‌های بین المللی غواصی ورزشی و غواصی تکنیکال سیستم IANTD آمریکا در ایران می‌باشد.
 
 
 

تاریخچه IANTD

ناظر سابق غواصی اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA)،Dick Rutkowski، انجمن بین‌المللی غواصان نایتروکس (IAND) را در سال 1985 برای آموزش نایتروکس به غواصان تفریحی تشکیل داد. این برنامه از طریق NOAA در دوران تصدی وی توسعه داده شد. در سال 1992 Tom Mount رئیس و مدیرعامل شد و نام سازمان به انجمن بین المللی نایتروکس و غواصان تکنیکال (IANTD) تغییر یافت. Billy Deans همچنین به عنوان مدیر IANTD خدمت کرده است. قبل از تأسیس IAND، روتکوفسکی برای دکتر ولز کار می‌کرد و مدیر آموزش غواصان در NOAA بود.
در ابتدا فرآیند رشد این سیستم کند پیش می‌رفت تا اینکه IANTD از سال 1985 تا فوریه 1992 با حمایت Hyperbarics International با سرعت رشد کرد. انجمن اروپایی غواصان تکنیکال (EATD) در سال 1992 تشکیل شد و سال بعد به IANTD پیوست. در سال 1992 تام مونت رئیس IANTD شد، سمتی که تا سال 2005 در آن باقی ماند. در سال 1992 انجمن ملی مربیان زیر آب (NAUI) اولین آژانس اصلی ایالات متحده شد که مدارک IANTD را پذیرفت و انجمن Sub-Aqua Association (SAA) اولین آژانس بریتانیا بود که گواهینامه‌های IANTD را در سال 1993 به رسمیت شناخت.
در سال ۲۰۰۰ نیز غواصی آزاد اضافه شد.
در مارس 2018، IANTD به RSTC ایالات متحده پیوست و گواهینامه ISO خود را تمدید کرد.
 

از زبان IANTD

انجمن بین‌المللی نایتروکس و غواصان فنی
ما بیش از 30 سال است که در راس آموزش غواصان قرار داریم. از اولین دوره نایتروکس در جهان گرفته تا برنامه‌های Tek Lite ما که امکان کاهش نارکوسیس را در عمق پایه فراهم می‌کند تا CCR Cave و Expedition Trimix، از همان ابتدا استانداردها را تنظیم کرده‌ایم.
ما طیف کاملی از دوره‌های آموزشی از غواص در آب‌های آزاد تا غواصی ترایمیکس را با استفاده از تجهیزات مدار باز و بسته و طیف کاملی از برنامه‌های آموزشی غواصی در غار را ارائه می‌دهیم. مدرسان و نمایندگان ما از بهترین غواصان و مدرسان تکنیکال در ایالات متحده و سراسر جهان هستند.
در سال 1985، ما اولین گواهینامه غواصی با هوای غنی شده در جهان را صادر کردیم - 10 سال قبل از اینکه سیستم‌های دیگر از این کار پیروی کنند. از آن زمان، ما در خط مقدم آموزش غواصان باقی مانده‌ایم و راه را پیشروی می‌کنیم تا دیگران نیز از آن پیروی کنند.
 
 

چقدر در مورد سیستم IANTD می‌دانید؟

  • سیستم IANTD توسط پیشگامان غواصی تکنیکال و علمی تأسیس شد!
  • سیستم IANTD اولین سیستمی بود که EANx را آموزش داد! در سال 1985 IANTD استفاده از مخلوط‌های Nitrox را برای غواصی ورزشی 10 سال زودتر از دیگر سیستم‌ها معرفی کرد!
  • سیستم IANTD برای اولین بار غواصی با Trimix را آموزش داد!
  • سیستم IANTD برای اولین بار Sidemount در آب‌های آزاد را آموزش داد: غواصی Side Mount توسط IANTD برای غواصی ورزشی در آب‌های آزاد در سال 2006 معرفی شد، شش سال زودتر از بقیه!
  • سیستم IANTD برای اولین بار ترایمیکس را برای غواصان ورزشی-تفریحی آموزش داد و Trimix Diving در سال 2006 توسط IANTD به غواصی ورزشی معرفی شد. شش سال زودتر از بقیه!
  • سیستم IANTD اولین بار In Water Recompression را آموزش داد. In Water Recompression توسط IANTD برای غواصی ورزشی در سال 2012 معرفی شد و ما تنها سیستمی که این برنامه را دارد!
  • سیستم IANTD اولین بار Rebreathers را آموزش داد. همچنین IANTD اولین سیستمی بود که آموزش تنفس مجدد را در تمامی زمینه‌ها، تفریحی و تکنیکال معرفی و ارائه کرد. IANTD همچنین دارای کامل‌ترین مجموعه برنامه‌های آموزشی از جمله غواصی در آب‌های آزاد تا Expedition Trimix Diving است.

 

دوره‌های غواصی IANTD

دوره‌های غواصی ورزشی

Open Water Side Mount Diver
Advanced EANx Diver
Speciality Diver
Elite Diver
Public Safety
Open Water DPV Diver
Decompression Specialist
Self-sufficient Diver
Diver First Aid
Oxygen Administration
Diving Medical Technician
Hyperbaric Chamber Operator
EANx Blender
Trimix Gas Blender
LSS Service Technician
Underwater Theatrical Performer
Recreational Trimix Diver
 

دوره‌های غواصی تکنیکال یا فنی

Technical diver
Expedition Trimix Diver
In Water Recompression
Normoxic Trimix Diver
Trimix Diver
Cave Programs

دوره‌‌های در غار

Cavern Diver
Introductory Cave Diver
Cave Diver
Limited Mine Diver
Mine Diver
Technical Cave Diver
Rebreather Cave Diver
Advanced Cave - Stage
Advanced cave - side mount
Advanced Cave - DPV
Advanced cave - survey
 

دوره‌های در مناطق مغروق

Wreck diver
Rebreather Wreck Diver
Advanced Wreck Diver
Technical Wreck Diver
 

Rebreather programs

Rebreather experience
Recreational CCR Diver
SCR Rebreather Diver
CCR Diver
pSCR Diver
 

دوره‌های لیدری در غواصی

Cavern Dive Master
Advanced EANx Supervisor
Advanced Recreational Trimix Supervisor

دوره های IANTD

چرا IANTD را انتخاب کنم؟

  • ارائه دوره‌های کامل از مبتدی تا پیشرفته در بخش غواصی ورزشی و غواصی تکنیکال
  • اولین و ایمن‌ترین سیستم غواصی تکنیکال در دنیا
  • دارای ایمن‌ترین جداول تعریف‌شده غواصی
  • ایمن‌ترین سیستم غواصی فنی یا تکنیکال
  • دارای کامل‌ترین برنامه غواصی در هر زمینه
  • ارائه مدرک مدرسی از ۱۸ سال
  • ارائه دوره‌های غواصی برای کودکان 
  • امکان اشتغال در سراسر جهان
  • صدور مدرک بین‌المللی 
  • صدور مدرک آنی
  • دسترسی آنلاین به مدارک غواصی
  • مورد تایید در تمامی کشورها

غنچه گل‌بافیان

مدیر عامل و موسس مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/08/09

بحث و تبادل نظر
رضا
1402/12/26 16:05
خیلی عالی و خوب
پاسخ...
متین سعیدی
1402/12/26 16:33
درود بر شما، ممنون از لطفتون.
سینا
1402/12/26 10:22
سلام مدرک شما بین المللی است؟
پاسخ...
متین سعیدی
1402/12/26 16:44
درود، بله مدرک ما بین المللی هست و از سیستم iantd آمریکا.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن