اولین دوره 1400

مدرسی بین‌المللی یک ستاره CMAS

مدرسی بین‌المللی یک ستاره CMAS

شما هم امتیاز بدهید!
1400/10/14   غزال لجه

دوره بین‌المللی مدرسی  یک ستاره غواصی CMAS

یکم دی ماه دوره مدرسی یک ستاره CMAS با مدرسی غنچه گل‌بافیان و بابک خورسند، در کلوپ ۵ ستاره مارینا در جزیره کیش زیر نظر فدراسیون نجات غریق و غواصی برگزار شد.

ظرفیت این دوره ۱۲ نفر بود اما با تصمیم خانم گل‌بافیان و آقای خورسند، ثبت نام کلاس با یازده نفر به پایان رسید و نفر دوازدهم روح کوشان عزیز ما بود که قطعا  در تمام دوره کنار ما حضور داشت. این کلاس قرار بود برای کوشان و هم کلاسی هایش برگزار شود، اما کوشان دیگر در کنار ما نیست و کلاس فقط برای دوستانش برگزار شد.

دوره را با حضور ۱۱ نفر (۸ آقا و ۳ خانم) برگزار کردیم و جای کوشان را خالی گذاشتیم. از میان شرکت کنندگان، ۵ نفر از غواصان جزیره سفید آرامش و ۶ نفر از هنرجویان دیگر اساتید بودند. می‌دانیم که پیش‌نیاز دوره مدرسی ۱ ستاره دارا بودن مدرک ۳ ستاره یا معادل آن در سیستم‌های دیگر غواصی و ۱۰۰ غواصی ثبت شده در لاگ‌بوک به اضافه مدرک BLS و O2 می‌باشد. به همین دلیل کسانی که در این دوره شرکت می‌کنند باید غواصان حرفه‌ای تری باشند.

مدرسی غواصی
قبل از شروع دوره، روز ۳۰ آذر ماه کلاس رفع اشکال گذاشتیم تا اینگونه بتوانیم بهتر پاسخگوی بچه‌ها باشیم و از استرس آن‌ها کم کنیم، در این کلاس فقط 4 نفر شرکت کردند. چون قطعا دوره مدرسی متفاوت‌تر و  سخت‌تر از بقیه دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود. پس از آن روز بعد، ۱ دی کلاس ساعت ۹:۳۰ آغاز شد و مدرسان به تکمیل مدارک و معارفه پرداختند و بعد از تکمیل مدارک کلاس مدرسی آغاز شد.

کلاس هر روز ۹:۳۰ ساعت شروع می‌شد و تا ساعت ۱:۳۰ ظهر ادامه داشت. بعد از ساعتی استراحت و ناهار، کلاس مجددا ساعت ۱۵ شروع می‌شد و تا ۲۰:۳۰ ادامه داشت.

در روز اول و دوم، مباحثی با کلیات مدرسی و نحوه تدریس، بهترین روش‌های تدریس، کلاس‌داری، نوع رفتار یک مدرس، وسایل کمک آموزشی، موارد ایمنی قبل از غواصی، چگونگی گسترش کسب و کار و بازاریابی، نحوه صحبت با هنرجو و روش‌های آموزش مهارت‌های غواصی و استانداردها و... به بچه‌ها تدریس شد. چراکه باید بدانند به عنوان مدرس، چگونه و با چه روش‌های دانش و مهارت‌های غواصی خود را به دیگران آموزش ‌بدهند.

مدرسی غواصی

روز اول فضای کلاس  یکم سنگین بود چون شرکت کنندگان از سراسر کشور حضور داشتند و کمی که گذشت بچه‌ها بیشتر با هم و با مدرسین آشنا شدند و ارتباط دوستانه بیشتر شد تا جایی که از هم جدانشدنی بودند. در این دوره تولد دو عزیز به نام آرزو و مهدی بود که بچه‌ها با یک کیک و دورهمی تولدشان را جشن گرفتند.

پس این دو روز، خانم گلبافیان و آقای خورسند به درخواست شرکت کنندگان مطالب مهم دروس ۱، ۲، و ۳ ستاره‌ی غواصی را کامل تدریس کردند تا شرکت کنندگان برای آزمون تئوری و آزمون ارائه‌ آماده شوند. کلیه آزمون‌ها توسط آقای عشقی ممتحن فدراسیون گرفته شد.
۳ ام، روز آزمون شنا بود. آزمون شنا در سه مرحله صورت گرفت:
۱- ۲۰ دقیقه شنای ممتد
۲- ۱۰ دقیقه شنای پای دوچرخه
۳- ۲۰ دقیقه زیر آبی

دوره مدرسی غواصی

و اما روز ۵ ام! آزمون ارائه داشتند و هرکدام باید مبحثی را تدریس می‌کردند. مباحث برای هر نفر، از قبل تعیین شده بود تا زمان کافی برای مطالعه و جمع آوری مطالب وجود داشته باشد.
پس از آن آزمون تئوری که گرفته شد و تنها ۳ نفر از بچه‌ها نمره قبولی را در آزمون تئوری کسب کردند.

مربیگری غواصی

از روز ششم تمرینات عملی و روش‌های تدریس مهارت‌های غواصی در استخر و دریا آغاز شد. تمرینات نجات در دریا و نحوه رهبری یک گروه غواصی در دریا که چالش‌های زیادی را برای شرکت کنندگان به همراه داشت. و سرانجام روز نهم...

روز ۹ ام نیز روز آزمون بود. آزمون شامل مهارت‌های استخر، امداد و نجات در دریا، حمل غواصی بیهوش، روش صحیح احیای قلبی ریوی و کار با کیت اکسیژن بود. مواردی که در این بخش بچه‌ها امتحان دادند شامل:

  1. 100 متر حمل غواص بیهوش در سطح دریا
  2. نحوه نجات غواص بیهوش در سطح دریا
  3. BLS و O2
  4. نحوه تدریس مهارت‌ها در استخر
  5. نحوه حمل غواصی بیهوش از کف آب به سطح

در پایان دوره تمامی نمرات کسب شده طی آزمون‌های گرفته شده، توسط ممتحن ارزیابی شد و اعلام نتایج شد.

بیشتر بخوانید: اضطراب و فوبیا

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1400/10/14   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن