چند نکته برای ذخیره بودجه غواصی

چند نکته برای ذخیره بودجه غواصی

4 رای شما هم امتیاز بدهید!
1403/02/16   شیدا مرادی مطلق

نکات مهم برای غواصی با هزینه کم


1. در نزدیکی خانه خود غواصی کنید.

اگر در اطراف خانه شما اقیانوس یا دریا وجود ندارد، اصلا مهم نیست. به یاد داشته باشید شما در نزدیک‌ترین دریاچه یا سد ایمن در نزدیک خانه خود غواصی کنید. دریاچه‌ها آب شیرین دارند و می‌توانند تجربه جدیدی برای شما در غواصی بسازند.

 

2. مکان‌های ارزان در غواصی را پیدا کنید.

اگر در نزدیک خانه شما آب شیرین وجود ندارد، باید بروید و مکان‌های غواصی ارزان را پیدا کنید. مکان‌هایی که ممکن است در کنار شما نباشد اما با هزینه بسیار کم بتوانید سفر کنید. شما می‌توانید اقامت ارزان پیدا کنید و در مصرف غذا کمی صرفه جویی کنید. از وسایل نقیله کم‌هزینه استفاده کنید، تا بتوانید تجربه غواصی عالی داشته باشید.

 

3. گروه بسازید.

 

بسیاری از شرکت‌ها برای غواصان تخفیف‌های گروهی ارائه می‌کنند و حتی برخی از آنها محل اقامت را نیز در هزینه بسته گنجانده‌اند. نه تنها سفر با گروهی از دوستان غواص سرگرم‌کننده‌تر است، بلکه می‌تواند تا حد زیادی در هزینه شما صرفه‌جویی کند.

می‌توانید هزینه‌های مواد غذایی، تاکسی، و اقامت را تقسیم کنید. سفر به صورت گروهی یک فکر عالی برای غواصی اسکوبا با هزینه کم است. هرگز پشیمان نخواهید شد که با دوستانتان یک سفر غواصی انجام دهید!

حالا به من بگو تو که این مطلب را خواندی گواهینامه داری؟ پس همین الان شروع کن


4.ساحل به دریا بروید.

قطعا غواصی ساحل به دریا ارزان‌تر از غواصی با قایق است. غواصی ساحل خطرات خودش را دارد اما اگر ایمنی را رعایت کنید می‌توانید غواصی‌های بسیار خوبی از ساحل به دریا با هزینه کمتر داشته باشید. نکته بعدی اینکه، غواصی با قایق طولانی‌تر و زمان‌بر تر است و شما باید برای غذا هزینه کنید. اما اگر از ساحل به دریا بروید می‌توانید سریع‌تر غواصی را تمام کنید و غذای خود را درست کنید. غواصی در ساحل به برنامه ریزی کمتری نیاز دارد و سریعتر تمام می‌شود. برای در نظر گرفتن بحث جریان و امواج شما می‌توانید دوره تخصصی امواج، جریان، و جزومد را بگذرانید تا دیگر دغدغه‌ای برای این مشکل هم نداشته باشید.

 

5. سفر را سخت نگیرید و دنبال تورهای لحظه آخری باشید.

همیشه چمدان‌های خود را آماده کنید. بهتر است با یک کوله سفر کنید. بلیط‌های لحظه آخری در تعطیلات گاهی به شدت با قیمت مناسب پیدا می‌شوند. این‌طوری به بودجه شما بسیار کمک می‌شود. هتل‌های ارزان را در لحظه‌های آخر می‌توانید پیدا کنید ولی فقط این مهم است که شما سفر را سخت نگیرید. حتی با این تورها می‌توانید ارزان غواصی را یاد بگیرید.

 

6. تجهیزات غواصی خود را دست دوم تهیه کنید یا کم کم بخرید.

خیلی از غواصان در مراحل رشد و پیشرفت غواصی خود متوجه می‌شوند که تجهیزات غواصی آن‌ها برایشان مناسب نبوده و باید تجهیزات‌شان را تعویض کنند. در اینجاست که شما می‌توانید تجهیزات مطمئن و بدون کارکرد را با قیمت کمتر از مغازه خریداری کنید. همیشه با مدرس خود یا تیم‌های غواصی مطمئن در ارتباط باشید چون این تجهیزات اصلا به آگهی هم نمی‌رسد. شما باید تجهیزات مطمئن خریداری کنید نه اینکه هر تجهیزات دست دومی را به خاطر قیمت پایین بخرید، یا این دو با هم کاملا متفاوت است. حواستان باشد برای صرفه جویی با جان خود بازی نکنید. زیرا که خیلی از تجهیزات نو ولی ارزان قیمت هم می‌تواند قدیمی و پوسیده باشد. پس برای خرید تجهیزات حتما با یک فرد مورد اطمینان مشورت کنید.

 

بیشتر بخواید: هفت روشی که به شما کمک می‌کند تا از غواصی نترسید

شیدا مرادی مطلق

مشاور و مسئول آموزش جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1403/02/16   شیدا مرادی مطلق

بحث و تبادل نظر
مریم
1403/02/16 15:38
هزینه غواصی چقره؟
پاسخ...
متین سعیدی
1403/02/16 15:55
درود، برای اطلاع از هزینه و کلا دوره‌ها با شماره 09022458324 تماس حاصل کنید.
عاطفه
1403/02/16 15:28
برای ثبت نام برای غواصی چکار کنیم؟
پاسخ...
متین سعیدی
1403/02/16 15:57
درود، شما میتونید با شماره تلفن 09022458324 تماس بگیرید و اطلاعات لازم را بگیرید.
مریم
1403/02/16 09:38
این نکته های که گفتین خوبه ولی مثلاً ما در نزدیکی جایی برای غواصی نداریم
پاسخ...
متین سعیدی
1403/02/16 15:53
درود، خیلی از ما نداریم و کسانی که کیش و قشم زندگی میکنند از این امکانات برخوردار هستند.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن