سال 1401

آموزش غواصی کودکان در کرج

آموزش غواصی کودکان در کرج

شما هم امتیاز بدهید!
1401/07/13   بابک خورسند

جزیره سفید آرامش اولین و در حال حاضر تنها مرکز تخصصی آموزش غواصی کودکان در ایران است که به صورت حرفه‌ای با متد و روش‌های روز دنیا با مدرسین مجرب در حیطه کودک و نوجوان در حال فعالیت است. کلاس‌های غواصی کودکان باید از استخر شروع شود. هنرجو باید با بازی‌های طراحی شده ویژه کودکان آموزش را شروع کند و مطالب را در غالب بازی بیاموزد و مهارت‌های لازم را کسب کند. بدهی است این امر زمان بر خواهد بود و مربی باید توانایی و صبوری لازم این را داشته باشد تا انواع مهارت‌های غواصی را در غالب بازی‌های آموزنده طراحی کند. اولین نقطه قوت جزیره سفید آرامش در طراحی این مهارت‌هاست. این مهارت‌ها طوری باید آموزش داده شود که کودک احساس رضایت‌مندی و غرور داشته باشد نه اینکه احساس ناتوانی کند. کودکان باید بدون رقابت و بدون سنجیده شدن مهارت‌ها را یاد بگیرند. این امر باید هوش هیجانی و اعتماد به نفس کودک را تقویت کند.

دوره آموزش غواصی کودکان در تاریخ 10 مهرماه 1401 در استخر شریعتی کرج با 5 کودک برگزار شد. مربی این دوره آقای بابک خورسند بودند. امیر طاها جغفری 13 ساله، پارسا قهرمانی 11 ساله،علی دانش پرور 9 ساله، امیر سام محمدی 8 ساله و آرشام پناهی 12 ساله از کرج در این دوره شرکت کردند. مدت این دوره 18 ساعت بود که در 6 روز متوالی در استخر برگزار شد. 

در این دوره شرکت کنندگان مهارت‌های اسنورکلینگ، غوص زدن با اسنورکل، آشنایی با تجهیزات غواصی، بستن و باز کردن تجهیزات غواصی،  شستن و ضد عفونی کردن تجهیزات غواصی، پر و خالی کردن ماسک، تقسیم هوای تنفسی، پیدا کردن رگلاتور در زیر آب، کنترل شناوری، تمام تکنیک‌های ورود و خروج از آب را یاد گرفتند. در پایان آزمون مهارت‌های تدریس شده از تمامی هنرجویان گرفته شد و در این دوره تمام کودکان موفق به اخذ مدرک دلفین برنز شدند.

 

امیر طاها جعفری برای کسب تجربه نیز چند غواصی دیگر انجام داده است.

غواصی کودکان

 

بیشتر بخوانید: در مورد ورتیگو بیشتر بدانیم

بابک خورسند

مدیر داخلی مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

 

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1401/07/13   بابک خورسند

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن