تور غواصی و تفریحی دریاچه اوان

تور غواصی و تفریحی دریاچه اوان

شما هم امتیاز بدهید!
1401/06/23   وحید موقوفه‌ای

بعد از برنامه آهنک نوبت به دریاچه اوان رسید. برای برگزاری این برنامه نیاز بود تیم آموزشی جزیره سفید آرامش از محل اسکان، وضعیت غواصی، وضعیت راه و جاده، حتی دمای محیط و شرایط آب و هوایی اطلاعات کامل داشته باشند. بنابراین دو هفته قبل از اجرا 4 نفر از تیم آموزش به همراه مسئول برگزاری تور به دریاچه اوان رفتند و بعد از یک شب مانی و کمپ در کنار دریاچه، اطلاعات کامل را جمع آوری کردند و در اختیار مدرسه قرار دادند. به دلیل حساسیت بالای آقای خورسند و دغدغه‌های خانم گل‌بافیان برای اجرای یک برنامه، اهمیت برسی حوادث و جلسات متعدد لازمه اجرای این تور بود. خلاصه بعد از یک هفته تحقیق و آنالیز محیط، مجوز برگزای تور صادر شد. برنامه با تمام امکانات به مخاطبان اعلام شد. مثل همیشه ظرفیت این تور هم محدود بود. این تصمیم خانم گل‌بافیان است که ظرفیت برنامه‌های تفریحی کم باشد تا بتوانیم بهترین خدمات و پذیرایی را انجام دهیم. رضایت و خوشحالی همسفران برای ما بهترین اتفاق است.

دریاچه اوان

ساعت 5:30 دقیقه صبح، 4 ماشین سواری و یک آفرود به سمت دریاچه حرکت کردیم. از قبل به همسفران گفته شده بود که صبحانه در کنار دریاچه سرو خواهد شد. بنابراین فقط یک توقف در طول مسیر داشتیم. حدود ساعت 9 به دریاچه رسیدیم. 2 نفر از تیم تدارکات زودتر از ما برای برپایی چادرها به دریاچه رفته بودند. وقتی ما رسیدیم، تمام چادرها و سایبان ستاره‌ای و میز صبحانه چیده شده بود. یکی دیگر از بچه‌ها که مسئول پذیرایی تیم بود برای تهیه املت آتیشی و چای آتیشی دست به کار شد. تا بچه‌ها وسایل خود را در چادر بگذارند صبحانه گرم ما نیز آماده شد. صبحانه ما املت، کره و پنیر، کرم شکلات، کیک و آب میوه و چای آتیشی بود. میز میوه، بیسکوییت، آبمیوه و نسکافه بصورت دائم در حال پذیرایی بود. بعد از صرف صبحانه، کم کم آماده آبتنی و غواصی شدیم. بچه‌ها گروه به گروه غواصی کردند. تیم تولید محتوااا در حال عکاسی  و فیلم برداری بود. تیم تدارکات برای پختن ناهار آماده شد. بعد از صرف جوجه کباب و کشک بادمجان آتیشی و کمی استراحت شروع به بازی‌های گروهی کردیم. حالا نوبت عصرانه بود. بلال آتیشی، سیب زمینی زغالی و پفیلا و چیپس و ماست هم روی میز چیده شد.بازی‌هایی مثل جوکر، پانتومیم و فریزبی صدای قهقه خنده همسفران ما را به گوش دریاچه رساند. ساعت 6 بعداز ظهر هم کم کم شروع به جمع کردن کمپ کردیم تا آماده برگشت باشیم. حرکت به سمت کرج و یک روز عالی با کلی خاطره هم به پایان رسید.

تور اوان

در آخرهم یادم افتاد تا برایتان بگویم که زمان ناهار ما همزمان شد با آبخوری گوسفندان کوهستان که به چرا رفته بودند. چه داستانی که نشد و کلی خاطره خنده دار تمام بچه‌ها به گوسفندان مسیر می‌دادند تا بتوانند از پشت چادر ما حرکت کنند تا به دریاچه برسند و آب بخورند.

بیشتر بخوانید: فشار چشم در غواصی (Mask Squeeze) چیست؟

دریاچه اوان قزوین

وحید موقوفه‌ای

کارشناس تولید محتوای مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1401/06/23   وحید موقوفه‌ای

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن