با جذاب ترین ورزش‌های آبی آشنا شوید

با جذاب ترین ورزش‌های آبی آشنا شوید

شما هم امتیاز بدهید!
1401/11/18

آیا شما عاشق تفریح در آب هستید؟ و به دنبال ماجراهای هیجان‌انگیز میگردید؟ این لیست از ورزش های آبی می‌تواند به شما کمک کند که زندگی خود را هیجان‌انگیزتر کنید.

جت موج سواری

باتجربه جت موج‌سواری آدرنالین خود را به جریان بیندازید. در اصل، این تخته موج‌سواری است که موتور به آن متصل است. به این معنی که شما می‌توانید بدون نیاز به امواج حرکت کنید. به‌این‌ترتیب، برای آب‌های مسطح و آرام مانند رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و خلیج‌ها یکی از ورزش ‏های آبی عالی است. شما دسته‌ای که شامل کنترل است نگه می‌دارید و تعادلتان را با آن حفظ می‌کنید. پاهایتان به رکاب بسته شده است تا از زمین نیفتید. این تجربه مانند ترکیبی از موج‌سواری، ویک بردینگ، و هیدروفویلینگ الکتریکی است. حتی می‌توانید به‌سرعت باورنکردنی 35 مایل در ساعت برسید.

کایت‌سواری

از قدرت باد برای ورزش های آبی استفاده کنید. در این ورزش، یک‌تخته به پاهایتان و یک بادبادک بزرگ به کمرتان بسته شده است. سپس از دسته‌های بادبادک برای کنترل آن استفاده می‌کنید، زیرا باد می‌گیرد و شما را در آب می‌برد. باتجربه، می‌توانید به سرعت‌های باورنکردنی برسید و ترفندهایی مانند پرش را انجام دهید.

این‏ها عموماً پرواز بادبادک روی زمین و به دنبال آن در آب و سپس بلند شدن و سوار شدن بر روی تخته را پوشش می‌دهند. اکثر مدارس دارای تجهیزات ضروری برای یادگیری هستند، بنابراین قبل از شروع نیازی به سرمایه‌گذاری زیادی ندارید. هنگامی که آن را به‌آرامی انجام دهید، این یک ورزش هیجان‌انگیز است که مطمئناً آدرنالین را افزایش می‌دهد.

قایقرانی

اگر ورزش ‏های آبی لوکس بیشتر حال و هوای شما را به خود اختصاص داده است، قایق‌رانی مناسب شماست. قایق بادبانی سبک‌های مختلفی دارد. از جمله کشتی‌های بادبانی و موتوری که اندازه آن‏ها از نسبتاً کوچک تا سوپر قایق‌ها متفاوت است. فراتر از دوستی با یک میلیونر برای دعوت به قایق تفریحی آن‏ها، چند راه برای رفتن به دل آب وجود دارد. این شامل رزرو یک سفر یک‌روزه یا حتی یک سفر چند شبه برای کشف صخره‌ها و بنادر مختلف می‌شود. می‌توانید روی عرشه استراحت کنید یا از غواصی در کناره‌ها لذت ببرید و انواع نقاط لنگرگاه را کشف کنید. حتی برخی از شرکت‌ها بسته به شرایط به شما اجازه می‌دهند تا با قایق دریانوردی کنید.

 

یکی دیگر از گزینه‌های عالی، تور خود بادبانی است که در آن به همراهی گروهی از دوستان نیاز دارید و خودتان کاپیتان قایق بادبانی می‌شوید. شما برای تجربه قایقرانی و کاپیتانی به گواهینامه قایق نیاز دارید. بااین‌حال، این می‌تواند یک تجربه لذت‌بخش و انعطاف‌پذیر باشد.

کایاک سواری

کایاک سواری یکی دیگر از ورزش های آبی نسبتاً آسان و کم برخورد است که برای همه عالی است. کایاک یک کشتی آبی کوچک و باریک است که برای یک یا دو نفر مناسب است و با نیروی پدال دو پره به حرکت در می‌آید. برای کاوش در آب‌های آرام‌تر از جمله خطوط ساحلی محافظت‌شده، تالاب‌ها و رودخانه‌ها یکی از ورزش ‏های آبی بسیار عالی است.

اندازه کوچک و ارتفاع کم نسبت به آب به این معنی است که می‌توانید نسبت به سایر کشتی‌ها مانند قایق‌ها به مناظر نزدیک‌تر شوید. پاروزدن از بازوها، پشت و شانه‌های شما استفاده می‌کند درحالی‌که تعادل، هسته بدن شما را درگیر می‌کند. به یک تور کایاک سواری بپیوندید تا اطلاعات عمیقی در مورد محیط اطراف خود کسب کنید یا یکی را برای چند ساعت برای کاوش مستقل استخدام کنید.

ویک بردینگ

با یکی از ورزش ‏های آبی شدیدتر یعنی ویک بردینگ خون را پمپاژ کنید. پاهای شما روی تخته‌ای بسته می‌شود و به طنابی که به پشت قایق متصل است می‌چسبید. سپس، درحالی‌که سوار ویک شده‏اید، پشت قایق کشیده می‌شوید، از هیجان لذت می‌برید و در نهایت ترفندهایی مانند پرش و تلنگر را یاد می‌گیرید. قایق‌هایی وجود دارند که به طور خاص برای ورزش های آبی مانند این طراحی شده‌اند، بنابراین آنها قدرت موتور و دکل درست را برای ایجاد امواج عالی دارند. اگر به قایق دسترسی ندارید، می‌توانید از پارک ویک نیز دیدن کنید. این‏ها اغلب بدنه‌های آبی ساخته دست بشر هستند که دارای کابل‌های داخلی هستند تا شما را به اطراف و از میان یک‌سری موانع و پرش‌ها بکشند. همچنین مکان مناسبی برای یادگیری در یک محیط امن و کنترل شده با مربیان دوستانه است.

غواصی

غواصی یکی دیگر از ورزش ‏های آبی عالی برای کل خانواده و راهی فوق‌العاده برای دیدن جهان زیر دریا است. با غواصی اعماق اقیانوس را از نزدیک کشف کنید. یادگیری غواصی بسیار آسان است. حتی اگر تجربه‌ای نداشته باشید. تنها چیزی که نیاز دارید این است که بدانید چگونه شنا کنید و تنفس خود را کمی با ماسک و اسنورکل تنظیم کنید. صخره‌ها بهترین مکان‌ها برای کشف زندگی دریایی مانند مرجان‌ها، ماهی‌ها و حتی لاک‌پشت‌ها هستند. بسته به موقعیت مکانی شما، ممکن است صخره‌هایی از ساحل قابل‌دسترسی باشند. از طرف دیگر، می‌توانید با قایق به سیستم‌های صخره‌های عمیق‌تر یا حتی یک سکوی صخره‌های دائمی سفر کنید. فقط به یاد داشته باشید که در برابر آفتاب ایمن باشید و مقدار زیادی کرم ضدآفتاب همراه خود داشته باشید.

غواصی آزاد

اگر شما آن کودکی در استخر بودید که تاحدامکان نفس خود را حبس می‌کردید، غواصی آزاد ممکن است یکی از بهترین ورزش ‏های آبی برای شما باشد. این نوعی غواصی در زیر آب است که از هیچ دستگاه تنفسی استفاده نمی‌کند. فقط نفس خود را حبس می‌کنید. این یک ورزش مخاطره‌آمیز است که شما را به محدودیت‌های مطلق خود سوق می‌دهد و به‌اندازه فیزیکی به کنترل ذهنی نیاز دارد. برای اینکه بتوانید با خیال راحت این کار را انجام دهید نیاز به تمرین زیادی است. شما باید با یادگیری نحوه صحیح نفس‌کشیدن و نگه‌داشتن آن شروع کنید و یاد بگیرید که نبض خود را کاهش دهید. گذراندن یک دوره آموزش غواصی بهترین راه برای توسعه این تکنیک‌ها و کسب دانش برای شیرجه آزاد ایمن است. غواصان آزاد باتجربه و حرفه‌ای می‌توانند تا 10 دقیقه نفس خود را حبس کنند و به اعماق اقیانوس 650 فوتی برسند.

پاراسلینگ

این یک تجربه مهیج است که می‌بینید. از پشت یک قایق تندرو درحالی‌که به یک پاراسل بزرگ متصل شده‌اید، پرتاب می‌شوید. درحالی‌که از نسیم دریا و مناظر درخشان لذت می‌برید، به‌راحتی در یک مهار می‌نشینید. به‌علاوه، لزوماً نیازی به خیس شدن نخواهید داشت.

هنگامی که زمان پرواز شما تمام شد، به‌آرامی برای فرود به قایق هدایت می‌شوید. این از ورزش ‏های آبی عالی برای اکثر اعضای خانواده‏هاست. اگرچه به‌طورکلی حداقل محدودیت سن و وزن وجود دارد. بااین‌حال، پاراگلایدر نیز می‌تواند یک گزینه عالی برای افراد دارای معلولیت باشد.

فلای بورد

با یک تجربه سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز از فلای بورد به بالا پرواز کنید. این از ورزش ‏های آبی نسبتاً جدید است. فلای بورد از نیروی محرکه پرقدرت برای پرتاب شرکت‌کننده در بالای آب استفاده می‌کند و به ارتفاع 80 فوت می‌رسد.

شما به تخته‌ای متصل می‌شوید که دارای یک شلنگ به کشتی‌های آبی دیگری مانند جت اسکی است. این کشتی دوم چیزی است که نیروی محرکه را از طریق تخته فراهم می‌کند. بهتر از همه، یادگیری سریع است، معمولاً کمتر از 10 دقیقه برای تسلط بر اصول اولیه زمان می‌برد. شما می‌توانید با حرکت‌کردن، تلنگر زدن، شیرجه‌رفتن و پرواز کردن، احساس کنید که یک ابرقهرمان هستید.

دره نوردی

با یک ماجراجویی دره نوردی در طبیعت غوطه‌ور شوید. این ورزشی است که در آن آبراه‌های باستانی را طی می‌کنید که در طول میلیون‌ها سال دره‌ها و دره‌های عمیق را از میان ‌کوه‌ها و صخره‌ها بریده‌اند. شما اغلب به اعماق جنگل‌ها و تپه‌ها می‌روید تا سفر خود را آغاز کنید. آب را از میان‌ دره‌های باریک، پایین صخره‌های شیب‌دار و بر فراز آبشارهای زیبا دنبال کنید. این فرصتی است برای کشف طبیعت ناب و دست‌نخورده‌ای که معمولاً نمی‌توانید آن را ببینید. بااین‌حال، این برای همه مناسب نیست، زیرا برخی از گذرگاه‌ها می‌توانند بسیار باریک باشند که در صورت ابتلا به کلاستروفوبیا ایده‌آل نیست. البته، ایمنی در درجه اول اهمیت قرار دارد. بسته به مکان، لباس مرطوب، کلاه ایمنی، جلیقه نجات و سایر تجهیزات برای این فعالیت منحصربه‌فرد و الهام‌بخش به شما ارائه می‌شود.

سخن پایانی

این ورزش های آبی اغلب روی سطح آب انجام می‌شود. آن‏ها سرگرم‌کننده، هیجان‌انگیز و پر از آدرنالین هستند. همه حداقل یک‌بار در زندگی ارزش امتحان‌کردن را دارند.

ورزش های آبی انواع و اقسام مختلفی دارند. آن‏ها تجربیات سرگرم‌کننده، هیجان‌انگیز و منحصربه‌فردی هستند. از آنجاکه ورزش ‏های آبی فنی هستند و به تجهیزات خاص نیاز دارند، می‌توانید برای انجام همه آن‏ها از یک شرکت حرفه‌ای رزرو کنید.

بیشتر بخوانید: غواصی اسکین چیست؟

نهال ظاهری

کارشناس سئو جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1401/11/18

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن