گران‌ترین ورزش‌های دنیا در سال 2023 کدامند؟

گران‌ترین ورزش‌های دنیا در سال 2023 کدامند؟

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/02/06   غزال لجه

15. تنیس

تنیس به طور کلی به عنوان یک ورزش‌های پرهزینه است. در دهه‌های اخیر، این ورزش شهرت باشگاه‌های کشور خود را به عنوان یک ورزش برای ثروتمندان از دست داده است. با این حال، همچنان ورزشی است که برای قشر ضعیف یا متوسط می‌تواند هزینه‌بر باشد. 
بازیکنان تنیس به دلیل انواع تجهیزات مانند راکت، کفش، توپ، رشته‌های راکت و هزینه زمین تنیس متحمل هزینه می‌شوند. همه اینها آن را به یکی از گران‌ترین ورزش‌ها تبدیل کرده است.
تنیس

14. شمشیر بازی

در سطح رقابتی و بصورت حرفه‌ای، شمشیربازی یک ورزش پرهزینه است. در حالی که قیمت‌ها برای یک ورزشکار مبتدی در ابتدا مناسب است، اما با پیشرفت شمشیرباز شما به سمت رقابت، هزینه هم زیاد می‌شود.
شمشیربازی برای یک شمشیرباز غیررقابتی می‌تواند 2500 دلار در سال و برای شمشیرباز رقابتی جهانی 20000 دلار هزینه داشته باشد. با این حال، یکی از گران ترین ورزش‌ها است.
شمشیربازی

13. فوتبال آمریکایی

این ورزش به مقدار زیادی تجهیزات محافظ نیاز دارد. هزینه معمول تجهیز یک فوتبالیست جوان تقریباً 558 دلار است که بیشتر پول آن صرف خرید کلاه ایمنی (حدود 200 تا 350 دلار) و محافظ شانه (200 دلار) می‌شود.
فوتبال آمریکایی

12. هاکی روی یخ

هاکی پدیده‌ای نسبتاً پرهزینه است و یک مجموعه از تجهیزات خوب تقریباً 1000 دلار هزینه دارد و سال‌ها دوام می‌آورد. دومین مورد پرهزینه ice time و آموزش و پس از آن هزینه‌های سفر و لیگ می‌باشد.
هاکی روی یخ

11. لاکراس (چوگان)

به طور متوسط، یک مجموعه از وسایل سبک حدود 565 دلار قیمت دارد که کلاه ایمنی (200 دلار) گران‌ترین وسیله است. بنابراین، یکی از گران ترین ورزش‌ها برای کودک و نوجوانان است.
 

10. قایقرانی

اگر کسی بخواهد در مسابقاتی مانند جام نایب دریاسالار و سری مسابقات جام جهانی آمریکا شرکت کند، می‌تواند تا 20000 دلار برای سپرده کشتی بادبانی و 1000 دلار هزینه ماهیانه خرج کند. این مسابقات قایقرانی معمولاً چند ماه طول می‌کشد و قایق برای باقی مانده ماه‌های سال بدون استفاده می‌ماند.
مردم بیشتر پول خود را در زمان نگهداری قایق خرج می‌کنند، زیرا مطمئن شوند پس از قرار گرفتن قایق در خشکی، آماده بازگشت به دریا است. تعمیر و نگهداری قایق در طول زمان بسیار گران می‌شود.
قایقرانی

9. پرش با اسکی

پرش با اسکی یکی از ورزش‌های المپیک زمستانی است که همه از تماشای آن لذت می‌برند. داستان کلاسیک "Eddie The Eagle" این پدیده را حتی در بین دوستداران غیر ورزش نیز محبوب کرد.
در نگاه اول به نظر نمی‌رسد که پرش با اسکی جزو پرهزینه‌ترین ورزش‌ها باشد. اما این گران‌ترین سبک اسکی است. هزینه تجهیزات می‌تواند تا 3000 دلار باشد که در مقایسه با سورتمه بسیار کم است.
پرش اسکی
 
بیشتر بخوانید: نجات غریق بین المللی
 

8. چوگان یا پولو

چوگان، مانند سوارکاری، ملزم به داشتن یک اسب باهوش و بدنبال آن هزینه‌های نگهداری، آموزش و سفر را به همراه دارد. پونی‌های چوگان باید به طور منظم ورزش کنند و تربیت شوند، که این خود هزینه‌بر است.
قیمت مسابقات می‌تواند از 3500 تا 150000 دلار باشد. حمایت مالی از تیم‌های چوگان در مسابقات می‌تواند بین 300000 تا 1000000 دلار هزینه داشته باشد. علاوه بر این، چوگان احتمال آسیب دیدگی بالایی دارد. بنابراین افرادی که قصد شرکت دارند باید متحمل هزینه‌های پزشکی قابل توجهی شوند.
 

۹.ورزش پنجگانه

شرکت در یک ورزش در بالاترین سطح می‌تواند گران قیمت باشد. بسته به بازی، هزینه تجهیزات و آموزش می‌تواند زیاد باشد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید در مسابقات پنج گانه شرکت کنید، باید آماده باشید که نه برای یک ورزش بلکه برای پنج ورزش باید خرج کنید.
این ورزش‌ها شامل شمشیربازی، شنا، پرش، تیراندازی با تپانچه و دویدن است. حال تصور کنید به جای یک ورزشی شما برای یادگیری و تجهیزات پنج رشته هزینه می‌کنید.
 
ورزش پنجگانه

6. فرمول 1

فرمول 1 یک ورزش سرشار از آدرنالین برای شرکت‌کنندگان و طرفداران است. فرمول 1 باعث ایجاد سرخوشی در همه کسانی می‌شود که عاشق این پدیده هستند، زیرا تایرها به پیست می‌روند و صدای ناب اتومبیل‌های با سرعت زیاد فضا را پر می‌کند.
آیا f1 گران ترین ورزش است؟ متأسفانه بله. حتی کوچکترین تیم‌هایی که عقب زمین هستند خودروهایی به ارزش حدود 2 میلیون دلار دارند.
فرمول 1

۵. سورتمه سواری

فرمول ۱ با سورتمه سواری قابل مقایسه می‌باشد از این جهت که افرادی که در مسابقات شرکت می‌کنند نیاز به تیم پشتیبانی دارند.
 باب اسلدها به تنهایی می‌توانند تا 100000 دلار هزینه داشته باشند و آموزش در این ورزش بسیار گران است. همچنین تعداد بسیار کمی پیست باب اسلید در سرتاسر جهان وجود دارد، بنابراین سفر و اقامت هم در نظر بگیرید. در نتیجه یکی از گران‌ترین ورزش‌های المپیک است.
سورتمه سواری

4. مسابقه با بالون هوای گرم

پرواز اصلا ارزان نیست. مردم باید پول زیادی را صرف آموزش کنند. تبدیل شدن به یک فرد حرفه ای در مسابقه با این بالون‌های هوای گرم می‌تواند زمان زیادی طول بکشد.
جدا از هزینه آموزش، قیمت بالون هوای گرم واقعی تقریباً 16720 دلار است. بنابراین اگر می‌خواهید به طور حرفه‌ای وارد این رشته شوید، برای سرمایه‌گذاری بیشتر آماده شوید.
بالن سواری

3. گلف

گلف یک فضای تفریحی محبوب برای میلیون‌ها نفر است. از سوی دیگر، گلف به گرانی شهرت دارد. چه بخواهید حرفه‌ای بازی کنید و چه برای سرگرمی، هزینه عضویت در باشگاه‌های برجسته کشور می‌تواند هزینه‌های کلانی داشته باشد.
همچنین تجهیزات گلف و زمین را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، عضویت در Wentworth حداقل 120000 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.
گلف

۲. سوارکاری

سوارکاری بر توانایی سواری با اسب متمرکز است. اسب سواری‌کاری جزو مواردی است که بسیاری از کودکان آرزوی آن را دارند. از سوی دیگر، ورزش‌های سوارکاری تنها برای افراد معدودی قابل دسترس است.
هزینه‌های آموزش و نگهداری اسب برای رویدادهای سوارکاری می‌تواند گزاف باشد، از جمله سفر برای رسیدن به مسابقات و نگهداری مناسب اسب. نمایش یک اسب در پیست بین المللی ممکن است سالانه بیش از 200000 دلار هزینه داشته باشد.
سوارکاری

1. جشنواره ورزش ویتیانگا

فستیوال ورزشی ویتیانگا یک رویداد سالانه است که در نیوزلند برگزار می‌شود و بدون شک پرهزینه ترین ورزش جهان است. ممکن است برای کسانی که هرگز نام آن را نشنیده‌اند عجیب به نظر برسد، اما شامل هلیکوپترهای مسابقه‌ای، وسایل نقلیه، قایق‌های موتوری، جت اسکی و چتربازی می‌شود.
با این همه تجهیزات سنگین، به راحتی می‌توان فهمید که چرا این ورزش گران‌ترین ورزش در جهان است. خرید و نگهداری این جت اسکی‌ها، وسایل نقلیه و هلیکوپترها بسیار گران است.
جشنواره ورزش

و اما جای غواصی در این لیست کجاست؟

قطعا تعجب کردید که غواصی را در این لیست ندیدید. نه تنها در این مقاله، بلکه در هر سایت دیگری که سرچ کنید غواصی را جزو این لیست نخواهید دید. در اینکه غواصی هم یک رشته ورزشی گران و پر خرج است شکی نیست؛ اما نه آنگونه که تصور می‌کردید. غواصی هم در بخش آموزش و هم تجهیزات هزینه دارد. اما این را در نظر بگیرید که این امکان وجود دارد که شما دوره‌های آموزشی خود را می‌توانید بدون خرید تجهیزات از ابتدا شروع کنید و ملزم به داشتن تجهیزات گران غواصی از ابتدای ماجرا نیستید. اگر هم قصد خرید تجهیزات را داشته باشید، تجهیزات شما می‌تواند تا سال‌ها برایتان بماند! همچنین این رشته جزو مواردی است که شما می‌توانید از طریق آن به درآمد برسید و هزینه‌هایی که در مسیر آموزش و یادگیری انجام داده‌اید، با شروع کار و وارد شدن به بازار کار به عنوان مدرس غواصی، پژوهشگر، غواص عکاس و یا فعالیت در دیگر شاخه‌های تخصصی، به شما باز خواهد گشت.
 
غواصی
 
بیشتر بخوانید: اولین دوره غواصی 1402

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/02/06   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
پونه
1403/01/21 13:49
این تو همه جای دنیا صدق می‌کنه ؟
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/21 13:54
درود، بله این یک تحقیق بین المللی هست.
مرتضی
1403/01/21 13:44
والا اتعان همه ورزشها گران شده شما بدنسازی بخوای بری ماهی 5 تومان هزینه داره
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/21 15:02
درود، بله متاسفانه همینطوره و همه ورزشها پر هزینه شده.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن