دومین دوره غواصی دیپ

دومین دوره غواصی دیپ

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/05/18   غزال لجه

دوره تخصصی غواصی عمیق (Deep Diver) در تاریخ 28 تیر 1402 در جزیره کیش برگزار شد. این دوره زیر نظر سیستم IANTD آمریکا بود که با حضور 3 شرکت کننده و مدرسی بابک خورسند برگزار گردید.

 

روز اول

ورود بچه‌ها به جزیره تاریخ 28 تیر بود. عصر همان روز کلاس تئوری برگزار شد. با وجود آنکه هر سه شرکت‌کننده از غواصان مجموعه بودند باز هم معارفه صورت گرفت چون هدف بچه‌ها از شرکت در این دوره اهمیت داشت. به تاریخچه IANTD پرداخته شد و از همان ابتدا بچه‌ها تفاوت سیستم و استانداردهای خاص IANTD را با سیستم غواصی اسکوبایی که آموزش دیده بودند، متوجه شدند. بعد از گفتن اهداف دوره توسط مدرس، رفتیم که استراحتی داشته باشیم و برای شروع عملی فردا آماده شویم.

روز دوم

اول صبح باز هم به تئوری غواصی عمیق پرداخته شد. این قسمت بیشتر به بیماری‌های مختلف غواصی و ارتباط آن با غواصی عمیق بود. بعدش رفتیم برای غواصی اول آماده شویم. برعکس تصورتان که شاید فکر کنید تمام غواصی‌ها در عمق زیاد انجام می‌شود، اولین غواصی در حوضچه بود. چراکه باید تعددی مهارت را تمرین می‌کردیم تا آماده انجام آن‌ها در عمق زیاد شویم. اول از هر چیزی باید یکی از آب پاهای غواصی تکنیکال را تمرین کردیم. پای قورباغه! تا امروز همیشه در غواصی اسکوبا پای کرال می‌زدیم اما زین‌پس قضیه کمی فرق می‌کند. تمرین بعدی کنترل تنفس و تریم شدن بود. به دنبال آن نیز باید در حالت تریم، مهارت‌های پایه غواصی را مانند درآوردن ماسک و خالی کردن آب ماسک، شیر کردن دهنی و درآوردن آن بود. در نهایت نیز توسط مدرس ریل‌کشی انجام شد و می‌باست بدون ماسک و به کمک طناب ریل، یک مسافتی را غواصی می‌کردیم.

روز سوم

از این غواصی نگم! قرار بود در این غواصی در 10 متری هوای مصرفی تانک خودمان را محاسبه کنیم و علاوه‌بر آن تمرین درآوردن تجهیزات و پوشیدن آن، بستن و باز کردن شیر تانک هنگامی که تجهیزات به تن داریم و تمرین فری فلوت (تنفس با دهنی زمانی که نصفه در دهانمان است) انجام دهیم. اما با جریانی روبه‌رو شدیم که در زیر آب انگار روی تردمیل بودیم! فقط موفق به محاسبه RMV (حجم هوای مصرفی) و بستن و باز کردن شیر تانک خود شدیم. با وجود آنکه تمرینات تکمیل نشد اما تجربه خیلی متفاوتی بود. زیر آب پا می‌زدیم اما درجا می‌ماندیم! ناگفته نماند که فرصتی شد تا حسابی پای قورباغه را نیز تمرین کنیم. عصر همان روز نیز به ادامه تئوری بخصوص مسائل و فرمول‌ها پرداختیم.

روز چهارم

روز چهارم نوبت به دو غواص عمیق 40 و 30 متر بود. اما خبر بد برای ما خرابی دریا بود که نتوانستیم غواصی کنیم! اما جای نگرانی نبود چون غواصی‌های ما ماند تا دریا خوب شود و دوباره انجامشان دهیم و دوره را به پایان برسانیم.

 

روز آخر

و اما امتحان تئوری! امتحان نسبتا سختی بود. حتی با وجود آنکه تستی بود و همه در مرز نمره قبولی بودیم اما نیازمند امتحان مجدد شدیم. که همه مجدد امتحان دادیم و با ارائه یک تحقیق دوره را به پایان رساندیم.

 

بیشتر بخوانید: سرطان و غواصی

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/05/18   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
رضایی
1403/01/16 10:24
عمق غواصی در دیپ چقدر است
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/16 11:03
درود، عمق دیپ در کل دنیا 40 متر هست.
عاطفه
1403/01/14 13:42
دیپ باید 2 ستاره به بعد باشی تا بری؟
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/14 14:00
درود، کاملا درسته از 2 ستاره دیپ شروع میشه.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن