دوره غواصی مرداد ۱۴۰۲

دوره غواصی مرداد ۱۴۰۲

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/05/14   غزال لجه

دوره آموزش غواصی ۱، ۲ و ۳ ستاره تاریخ ۳ مرداد ۱۴۰۲ در جزیره کیش برگزار گردید. هنرجویان این دوره ۱۳ نفر را شامل می‌شدند و مدرسان دوره در بخش خانم‌ها غنچه گلبافیان و هانیه اسدی بودند و در بخش آقایان بابک خورسند و میلاد محسن‌نژاد بودند. 

روز اول

روز ۳ مرداد ورود بچه‌ها به جزیره کیش بود و هر یک از شهرستان‌های دور و نزدیک در کلاس شرکت کردند. از تهران گرفته تا شیراز و بندرهای نزدیک کیش. عصر همان روز طبق روال همیشه، جلسه معارفه برگزار شد. ابتدای کلاس همه مدارکشان را تحویل دادند و مدرسان شروع به معرفی خود و مجموعه کردند و سپس نوبت بچه‌ها بود که خودشان را معرفی کنند و از اهدافشان بگویند که چرا غواصی را انتخاب کردند و چگونه با ما آشنا شدند. به عنوان مثال امیرحسین را داشتیم که از پیش غواص صنعتی بوده و برای ارتقا خود و ادامه دادن دوره‌های اسکوبا در دوره شرکت کرده بود. یا مثلا ماهان را برای ۳ ستاره داشتیم که ماه گذشته تازه با ما آشنا شده بود و دوره تیر بود که موفق به گذراندن دوره ۱ و ۲ ستاره شد که هدفش مهاجرت است. خلاصه هر یک از بچه‌ها صحبت کردند تا وقت شروع تئوری یک ستاره رسید. 
تئوری غواصی یک ستاره با تاریخچه غواصی و تاریخچه سیستم‌های غواصی‌ که انتخاب می‌کنیم شروع می‌شود. اینکه غواصی از کجا به کجا رسیده و چه سیر تکاملی را طی کرده و اینکه چرا ما سیستم غواصی CMAS یا IANTD را انتخاب کرده‌ایم مورد بحث قرار گرفت. مختصری به تجهیزات، علائم و سیگنال‌های غواصی که چگونه به ما کمک می‌کند تا زیر آب باهم صحبت کنیم و... اشاره شد و رفتیم که استراحتی داشته باشیم تا برای فردا با انرژی بریم غواصی.
 

روز دوم

غواصی اول در حوضچه انجام شد تا مهارت‌های پایه را بچه‌ها به خوبی تمرین کنند و بر آن‌ها تسلط پیدا کنند. این موضوع آرامش و اعتماد بنفس هنرجو را نیز بالا می‌برد تا آمادگی لازم را برای غواصی در دریا را به دست آورند و لذت بیشتری را تجربه کنند. بچه‌ها گروه گروه شدند و یک تیم رفتند داخل آب و یک تیم اسنورکلینگ کردند تا پا زدن را تمرین کنند. عصر همان روز نیز تئوری یک ستاره ادامه داشت.

روز سوم 

و اما نوبتی هم باشد نوبت غواصی در دریا بود. نیاز به توصیف حس و حال بچه‌ها نیست چون حتی هنرجوی سه ستاره ما اندازه روز اول ذوق و اشتیاق داشت. اغراق نمی‌کنم این حس ناب را هم می‌توانید شخصا لمس کنید هم از زبان خود بچه‌ها بشنوید (به قسمت نظرات سایت یا مصاحبه‌های پیج اینستاگرام مراجعه فرمایید). دو غواصی دریایی انجام شد و عصر پیش از تئوری، بیریفینگ داشتیم که مدرسان و کمک‌مدرسان نقاط قوت و ضعف تک تک بچه‌ها را گفتند تا برای غواصی‌های روز بعد که عمیق بودند اصلاحشان کنند.

روز چهارم

در واقع روز آخر غواصی ۱ ستاره‌ها حساب می‌شد. بچه‌ها دو تا غواصی عمیق به عمق‌های ۱۸ و ۱۰ متر داشتند. آب کمی جریان داشت و غواصی نسبتا پرچالشی را تجربه کردند که به خودی خود متفاوت و خاص بود. عصر همان روز تئوری یک ستاره تمام شد و تئوری دوستاره را شروع کردیم.
 

روز پنجم

صبح بچه‌های یک ستاره امتحان تئوری داشتند و بعدش نوبت غواصی‌های دوستاره رسید. در دوستاره بچه‌ها حرفه‌ای‌تر شده و دوره تخصصی‌تر می‌شود. اینطور که غواصی شب هست، مختصری از امداد و نجات هست، جهت‌یابی هست و دیگر سرفصل‌هایی که می‌توانید بصورت کامل در سایت ببینید (به قسمت آموزش غواصی دوستاره مراجعه کنید).
ناگفته نماند که تمامی هنرجوهای یک ستاره موفق به دریافت نمرات قبولی شدند. 
کلاس بچه‌های دو و سه‌ستاره نیز تا روز ۱۰ ام ادامه داشت.
 
بیشتر بخوانید: دوره غواصی اسنشیال

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/05/14   غزال لجه

بحث و تبادل نظر
علیرضا
1403/01/16 10:31
ادامه داستانهای جزیره
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/16 11:08
درود، کاملا درسته سری داستانهای جریره آرامش.
مینا
1403/01/16 10:28
خیلی دوره خوبی بود فقط خیلی گرم بود
پاسخ...
متین سعیدی
1403/01/16 11:07
درود، بله خوب مرداد ماه بود و کیش وگرما.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن