8 دلیل که باید نوجوان شما غواصی را آموزش ببیند.

8 دلیل که باید نوجوان شما غواصی را آموزش ببیند.

7 رای شما هم امتیاز بدهید!
1403/02/19   غنچه گل‌بافیان

غواصی یک ورزش یا فعالیتی است که در هر سنی می‌توان یاد گرفت و از آن لذت برد. ورزش غواصی می‌تواند فرزندتان را به شما نزدیکتر کند و با هم خاطرات بسیار جذابی را بسازید.

 

هنوز قانع نشدی؟

حالا چند دلیل دیگر را برایت می‌گویم...

 

1. مهم‌ترین دلیل این است که آن‌ها را از خانه دور می‌کنید.

همه نوجوان‌ها تنبل می‌شوند، در این زمان جذابیت بیرون رفتن از خانه کم می‌شود. در رختخواب ماندن و فیلم دیدن یا بازی کامپیوتری در نوجوان شما پر رنگ می‌شود. قبل از آن‌که بفهمند عمرشان هدر می‌رود. بدون یادگرفتن مهارتی که هر لحظه‌اش برایشان لذت بخش است. نوجوان شما انگیزه دارد تا پس‌انداز کند تجهیزاتش را بخرد و در آب غوطه‌ور شود و به کاوش در دریا و غارها بپردازد.

 

2. مهارت‌های اجتماعی را یاد می‌گیرد و توسعه می‌دهد.

ارتباطات جدید و دوست یابی در هر سنی سخت و دلهره آور است. نوجوانان بیشتر این احساس را تجربه می‌کنند. فضای غواصی فضایی است که ناخواسته و به صورت اتوماتیک کار گروهی را یاد می‌گیرند و دوست‌های جدید پیدا می‌کنند. نوجوان شما در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی مانند یک ابر قهرمان می‌تواند از دنیای جدید که خیلی‌ها از آن می‌ترسند صحبت کند و اطرافیان خود را مشتاق‌تر برای یادگیری غواصی کند و تجربیاتش را به اشتراک بگذارد.

 

3. گوش دادن، تمرکز بر کار گروهی.

ارتباط با نوجوانان کار سختی است. نوجوان‌ها کمتر تمرکز دارند، اما یادگیری غواصی نیازمند تمرکز همراه با اشتیاق است. نوجوان شما باید به سخنان مربی خود گوش دهد و اطلاعات حیاتی را دریافت کند، که بعداً در آب از آن‌ها استفاده کند. غواصان به عنوان یک تیم کار می‌کنند. آن‌ها یاد می‌گیرند که حواس‌شان باید به اطراف‌شان باشد و باید رفیق خود را ایمن نگه دارند. که این مهارت تا بزرگ‌سالی طول می‌کشد.

 

4. فعالیتی که می‌توانید تا آینده با هم انجام دهید.

اگر نوجوان شما غواص باشد و با هم غواصی کنید این تضمین وجود دارد که شما را به هم پیوند بدهد. ممکن است همیشه در تمام جنبه‌های زندگی با فرزندانتان ارتباط برقرار نکنید، اما غواصی سرگرمی‌ای است که می‌توانید سال‌ها از آن لذت ببرید. سفرهای‌ غواصی را با هم برنامه‌ریزی کنید.

 

5. بین شما و ‌نوجوانتان اعتماد ایجاد می‌شود.

اگر شما دوست غواص نوجوانتان شوید اتصال و اعتماد بین هر دو شما به وجود می‌آید. او می‌تواند با آموزش‌هایی که دیده‌است جان شما را نجات دهد و او را به خانواده نزدیک‌تر کند.

6. مطرح شدن در رسانه‌های اجتماعی.

بیشتر نوجوانان علاقه دارند در شبکه‌های اجتماعی معروف شوند. پست و عکس‌های هیجان انگیز را به نمایش بگذارند. آن‌ها به غواصی تعصب پیدا می‌کنند و از فعالیت‌های خود در شبکه‌های مجازی عکس و فیلم می‌گذارند وباور دارند که یک ابر قهرمانند.

 

7. اهمیت حفاظت از محیط زیست را یاد می‌گیرند.

سرنوشت سیاره ما دست نسل جوان است. اهمیت حفاظت از محیط زیست و دریا را کاملا در غواصی یاد می‌گیرند و می‌توانند در مورد آلودگی دریا و آلودگی پلاستیک‌ها و حتی گرم شدن زمین به فرزندان خود آموزش دهند.


8. اهمیت ایمنی و کنترل خشم را یاد می‌گیرد.

نوجوان، نوجوان است و مرتکب اشتباه می‌شود اما در غواصی یاد می‌گیرد کمتر اشتباه کند و اگر اشتباهی انجام داد دوباره تکرار نکند. آن‌ها یاد می‌گیرند در مواقع ضروری خشم خود را با واکنش صحیح بروز دهند و از پرخاشگری دوره نوجوانی آنها به شدت کم می‌شود. آن‌ها می‌دانند برخی اقدامات عواقب جدی دارد و باید از قوانین گروه پیروی کنند.

ما فکر می‌کنیم که غواصی اسکوبا یک فعالیت ایده آل برای نوجوانان است و به آن‌ها مهارت‌های قابل انتقال و مادام العمر زیادی می‌دهد.


آماده غواصی هستید؟ شما را در آب می بینیم!

 

بیشتر بخوانید: چند نکته برای ذخیره بودجه غواصی

غنچه گل‌بافیان

مدیر عامل و موسس مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1403/02/19   غنچه گل‌بافیان

بحث و تبادل نظر
مینا
1403/02/20 09:34
خیلی هم عالی موافقم از کودکی غواصی کرد
پاسخ...
متین سعیدی
1403/02/20 10:40
درود، بله درسته از کودکی ورزش اونم غواصی عالی هست.
پارسا
1403/02/19 09:46
سلام بنظر من هم غواصی رو باید کرد در هر سنی
پاسخ...
متین سعیدی
1403/02/19 10:27
درود، بله غواصی در هر سنی جذاب هست.
عباسی
1403/02/19 09:27
هر ورزش یا موسیقی که از کودکی یاد بگیرن خوبه
پاسخ...
متین سعیدی
1403/02/19 10:24
درود، کاملا درسته و از کودکی خیلی بهتره که کلاس‌های مختلف را تجربه کنیم.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن