حقایقی در مورد لاک‌پشت‌ها که نمی‌دانید.

حقایقی در مورد لاک‌پشت‌ها که نمی‌دانید.

10 رای شما هم امتیاز بدهید!
1403/03/04   متین سعیدی

حقایق شگفت‌انگیز در مورد لاک‌پشت‌ها که باید بدانید.

موجودات باستانی هستند. بیش از 200 میلیون سال است که وجود دارند. هزار مایل در طول عمر خود سفر می‌‌کنند. از هر 1000 لاک‌پشت تنها یک لاک‌پشت تا بزرگسالی عمر می‌کند. لاک‌پشت پوزه عقابی تمام عمر خود را یک‌جا می‌ماند. لاک‌پشت از عروس دریایی تغذیه می‌کند. بعضی از آن‌ها از علف دریایی، سخت پوستان و اسفنج‌ هم می‌خورند. جنسیت لاک‌پشت به دمای لانه بستگی دارد. لاک‌پشت‌ها بی‌دندان هستند و از منقار غذا می‌خورند. لاک لاک‌پشت از چند استخوان تشکیل شده که به هم جوش خورده و بسیار محکم و قوی ساخته شده است. صدف روی لاک را می‌پوشاند تا از استخوان‌ها مراقبت کند. جنس لاک لاک‌پشت از کراتین است. اما باید بدانید که تمام لاک‌پشت‌ها از لاک سخت ساخته نشده‌اند مثلا لاک‌پشت چرمی، جنس لاکش چرمی است. در لاک‌پشت‌های نر، زیرلاک تورفتگی کم‌عمقی دارد که به آن‌ها کمک می‌کند به هنگام جفت‌گیری راحت‌تر بر پشت ماده‌ها سوار شوند. لاک‌پشت‌های ماده به ساحلی که به دنیا آمدند باز می‌گردند تا همان‌جا تخم‌گذاری کنند. لاک‌پشت‌ها به میدان مغناطیسی زمین حساس هستند و این‌گونه مسیریابی می‌کنند.

بزرگ‌ترین لاک‌پشت‌های بالغ وزن بیشتر از 900 کیلوگرم و طولی بیشتر از 2.5 متر دارند.

هفت گونه لاک‌پشت دریایی را بشناسیم.

1.لاک‌پشت چرمی

وزن این لاک‌پشت 300 تا 500 کیلوگرم و طول این لاک‌پشت 130 تا 183 سانتی‌متر است. آن‌ها در شمال کانادا ولی در سواحل گرمسیری لانه می‌کنند. لاک‌پشت چرمی بزرگ‌ترین لاکپشت در جهان است. پوسته تیره با لکه‌های سفید و صورتی دارند.

 

 

2.لاک‌پشت سر باریکه

وزن این لاک‌پشت 100 تا 150 کیلوگرم است. آن‌ها در آب‌های گرم‌سیری و نیمه گرمسیری  و اقیانوس اطلس، آرام و هند زندگی می‌کنند. پوست زرد و قهوه‌ای، پوسته قلبی شکل قرمز و قهوه‌ای، سر بزرگ و کلفت دارد. علت نامگذاری او همین سرش است. اگر خیلی خوش‌شانس باشید می‌توانید در حین غواصی لاک‌پشت ببینید. اگر دلتان می‌خواهد عکس بگیرید شما باید عکاسی بدانید، پس می‌توانید در دوره‌های عکاسی ما شرکت کنید.

 

3.لاک‌پشت سبز

وزن این لاک‌پشت 68 تا 190 کیلوگرم و طول این گونه از 78 تا 112 سانتی‌متر است. آن‌ها در آب‌های گرم استوایی و نیمه گرمسیری زندگی می‌کنند. این لاک‌پشت خط‌هایی روی سر به رنگ سیاه و زرد دارد. با کنترل شناوری و آرامش می‌توانید با این حیوان شنا کنید.

 

 

4.لاک‌پشت تخت

وزن این لاک‌پشت 70 تا 90 کیلوگرم و طول این لاک‌پشت 76 تا 96 سانتی‌متر است. آن‌ها در  آب‌های ساحلی استرالیا و پاپوآ گینه‌نو زندگی می‌کنند. پوسته گنبدی شکل صاف و مسطح با لبه‌های رو به بالا، رنگ سبز زیتونی/خاکستری روی پوسته، سر، و اندام ها، قسمت زیرین آن زرد کم رنگ است.

 

5.لاک‌پشت پوزه عقابی

وزن این لاک‌پشت 45 تا 68 کیلوگرم و طول این لاک‌پشت 61 تا 91 سانتی‌متر است. آن‌ها در آب‌های گرم‌سیری و نیمه گرمسیری  و اقیانوس اطلس، آرام و هند زندگی می‌کنند. صدف کهربایی با سر مخروطی و منقار نوک تیز دارد.

 

 

6.لاک‌پشت زیتونی

وزن این لاک‌پشت 45 تا 50 کیلوگرم و طول این لاک‌پشت 60 سانتی‌متر است. آن‌ها در منطقه گرمسیری در سراسر جهان زندگی می‌کنند. سر و پوسته کوچک، سر زیتونی و پوسته قلبی شکل دارد.

 

 

7. لاک‌پشت ریدلی کمپ

وزن این لاک‌پشت 32 تا 45 کیلوگرم و طول این لاک‌پشت 70 سانتی‌متر است. آن‌ها در آب‌های نیمه گرمسیری در غرب اقیانوس اطلس و خلیج مکزیک زندگی می‌کنند. سرش مثلثی است و پوسته خاکستری و سبز دارد.

 

 

شما باید بداید که به تمام موجوذات دریایی احترام بگذارید. این ما هستیم که وارد حریم و محیط زندگی آن‌ها می‌شویم، پس ما به آن‌ها احترام می‌گذاریم. لاک‌پشت‌ها به طور کلی در حضور انسان‌ها بسیار آرام هستند اما شما نباید آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار بدهید.

 

چند نکته کلیدی در خصوص غواصی با لاک‌پشت‌ها را یاد بگیرید.

  1. به لاک‌پشت‌ها دست نزنید. آن‌ها دوست ندارد لمس شوند.
  2. لاک‌پشت‌ها را دنبال یا تعقیب نکنید. لاک‌پشت برای شنا کردن فضای خود را نیاز دارد و با دنبال کردن شما استرس می‌گیرد.
  3. از بالای لاک‌پشت‌ها شنا نکنید. لاک‌پشت‌ها باید هر 10 تا 15 دقیقه به سطح آب بیایند و هوا بگیرند. اگر نتوانند و شما بالای سرشان باشید استرس زیادی می‌گیرند. برای شنا کردن با لاک‌پشت‌ها حتما کنارشان باشید و فاصله را رعایت کنید.
  4. به لاک‌پشت‌ها غذا ندهید. لاک‌پشت‌ها می‌توانند به طور طبیعی خودشان غذا بخورند. غذا دادن به لاک‌پشت‌ها باعث از بین رفتن تغذیه زندگی دریایی آنها زمان مهاجرت طبیعی، رژیم غذایی و عادات غذایی که دارند می‌شود.
  5. دور لاک‌پشت‌ها را شلوغ نکنید: به هیچ وجه دور لاک‌پشت‌ها جمع نشوید. حتما این موضوع را رعایت کنید هنگامی که می‌خواهید با لاک‌پشت‌ها شنا یا غواصی کنید تعدادتان محدود باشد. لاک‌پشت‌ها خیلی سریع استرس می‌گیرند.

 

به یاد داشته باشید غواصی را استاندارد و ایمن تجربه کنید تا بتوانید در سنین بالاتر هم غواصی کنید و از شگفتی‌های زیر آب بهره‌مند شوید. شما می‌توانید تجهیزات غواصی خود را از جزیره‌ سفید آرامش با گارانتی و ضمانت خریداری کنید. مربیان غواصی مجموعه جزیره‌ سفید آرامش از کادری جوان، توانمند و متخصص تشکیل شده و با استاندارد‌های روز در غواصی پیشرو و همگام هستند. تیم ما شبانه روز قادر به پاسخگویی سؤالات شما و مشاوره در امور پروژه‌های غواصی است.

 

بیشتر بخوانید: نهنگ گوژ‌پشت کجاست چطوری باهاش غواصی کنم؟

متین سعیدی

کارشناس ثبت‌نام جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1403/03/04   متین سعیدی

بحث و تبادل نظر
پناهی
1403/04/03 15:05
چه موجودات زیبایی
پاسخ...
متین سعیدی
1403/04/03 15:20
درود، کاملا درسته و این موجودات زیبا بی‌نظیر هستند.
الیا
1403/04/02 15:42
عجب حیواناتی هستند بی نظیر
پاسخ...
متین سعیدی
1403/04/03 10:39
درود، کاملا درسته و بسیار زیبا.
مژگان
1403/03/06 09:58
عجیب موجودات زیبایی هستن
پاسخ...
متین سعیدی
1403/03/06 10:16
درود بر شما، بله بسیار موجودات زیبا و دوست داشتنی هستند.
مریم
1403/03/05 10:45
مدل های بیشتری هست لاکپشت
پاسخ...
متین سعیدی
1403/03/05 10:54
درود، بله خیلی نژادهای مختلف وجود داره دوست من.
مینا
1403/03/05 10:18
چه لاک پشتهای زیبایی
پاسخ...
متین سعیدی
1403/03/05 10:51
درود، بله واقعا زیبا هستند این موجودات.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن