آخرین دوره آموزش غواصی اسنشیال

آخرین دوره آموزش غواصی اسنشیال

1 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/11/04   وحید موقوفه‌ای

در دوره اسنشیال غواصان سبک جدیدی از آموزش را یاد می‌گیرند. در این دوره تمرینات ذهنی بسیار زیادی در خشکی انجام می‌دهیم و تمرینات تمرکز و مدیتیشن قبل از غواصی در کنار ساحل از اصلی‌ترین برنامه‌های آموزش دوره اسنشیال است. در این دوره تمام مدل پاهای تکنیکال از جمله پای شافل، قورباغه، دنده عقب،فلوتر و هلیکوپتر تدریس می‌شود. در کنار این مهارت‌های جدید تمرینات تنفسی را هم آموزش می‌دهیم و در نهایت از همه این مباحث مهم‌تر تمرینات شبیه سازی غواصی و خطرات و تمرینات غواصی قبل از غواصی است.

برای اطلاعات از شرایط دوره آموزش اسنشیال اینجا کلیک کنید.

آخرین دوره غواصی اسنشیال در 18 دی ماه به مدت 5 روز  تا 23 دی ماه در جزیره کیش برگزار شد. تعداد شرکت‌ کنندگان این دوره 4 نفر (یک زن و 3 مرد) بودند. صادق و نازنین زن و شوهر با اراده از تهران آمده بودند و تا رسیدن به دوره مدرسی در سال 1403 غواصی را ادامه می‌دهند. حسین تصویر بردار و عکاس حرفه‌ای هست که برای تصویر برداری مجبور بود این دوره را بگذراند. متین برای یادگیری بیشتر در غواصی شرکت کرده بود، همه بچه‌ها مصمم و با اراده بالا برای ارتقا سطح غواصی و رسیدن به اهدافشون در حال گذراندن دوره آموزشی بودند.

روز اول طبق قوانین سیستم IANTD باید دروس تئوری و  تمرینات خشکی را انجام دهند و در مرحله بعد به آب‌های کم عمق یا استخر بروند و در مرحله آخر باید غواصی آب‌های عمیق انجام دهند و در دریا غواصی کنند. بعد از ناهار همه با مت‌های خود در کنار ساحل تمرینات ذهنی و تمرکزی را آغاز کردن و تا غروب خورشید از این تمرینات لذت بردند و تجربه جدید برای خود ثبت کردند.

مهارت‌های این دوره بسیار زیاد است اما مختصری از آن‌ها را برایتان می‌نویسیم.

مهارت‌ها:

  1. تجسم برنامه طبق استاندارد
  2. تجسم فعالیت غواصی
  3. گرم کردن قبل از هر تمرین
  4. پیکر بندی جدید اسکوبا
  5. مدیریت گاز
  6. ولو چک
  7. بادی چک
  8. چک تجهیزات
  9. تکنیک تنفس و کنترل co2
  10. 5/4 متر تمرین فراگ/شافل/هلیکوپتر/دنده عقب/فلوتر
  11. 5/4 متر تمرین پاهای کوچک (MOD)
  12. وزنه مناسب
  13. شناوری تریم
  14. 20 دقیقه غواصی با دو تکنیک متفاوت پا در حالت تریم
  15. باز و بسته کردن شیرتانک در حالت تریم
  16. 5 دقیقه غواصی بدون ماسک
  17. Out of air رگلاتور در دهان/رگلاتور بادی/حرکت بدون رگلاتور/حرکت در دیواره استخر یا لاین
  18. Dsmb در یک متری بدون جابجایی
  19. غواصی با ماسک تاریک در لاین
  20. ریل کشی مقدماتی در خشکی

روز دوم برای تمرینات خشکی و ادامه دروس تئوری به کلوپ رفتیم و تمام بچه‌ها دروس تئوری را به پایان رساندن و تا غروب تمرینات عملی خشکی را انجام دادند. تمریناتی مثل بازکردن و بستن تجهیزات با چشم بسته زیر یک دقیقه و ریل کشی در خشکی را انجام دادند.

در روز سوم به کم عمق دریا رفتیم و پازدن‌های جدید غواصی تکنیکال را تدریس کردیم و هنرجویان شروع به تمرین کردند. بعد از استرحت دوباره به دریا رفتیم و تمرینات خود را طبق مواردی که تدریس شده بود محاسبه کردند. در هنگام غروب برنامه تجسم غواصی فردا را تمرین کردیم.

در روز چهارم و روز آخر غواصی عمیق با مهارت تریم کامل و همچنین برنامه ریزی غواصی کاملا به عهده بچه‌ها بود، اگر صادقانه بخواهم بگویم بچه‌های این دوره در تئوری و مهارت‌های عملی بی ‌نظیر بودند اما در کنترل شناوری و رهبری تیم غواصی هنوز خیلی کار دارند و باید بیشتر تمرین کنند و بیشتر کار کنند. دایو دایو دایو تا به مهارت کامل برسند. این دوره امتحان کتبی ندارد. همه شرکت کنندگان قبول می‌شوند.

بیشتر بخوانید: دوره غواصی بهمن ماه

وحید موقوفه‌ای

کارشناس تولید محتوای مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/11/04   وحید موقوفه‌ای

بحث و تبادل نظر
محمد
1402/12/20 10:03
یعنی دیگه این دوره را ندارید کلا ؟
پاسخ...
ناشناس
1402/12/20 11:14
درود، خیر دوست عزیز آخرین دوره سال گذشته بود، از سال جدید به محض مشخص شدن تاریخ در سایت بارگزاری خواهد شد.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن