بهترین زمان سفر به کیش چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به کیش چه زمانی است؟

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
1402/01/27

جزیره کیش، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است. این جزیره در جنوب ایران و دریای عمان قرار دارد و دارای آب و هوایی گرم و خشک است.

در جزیره کیش، شما می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری طبیعی مانند شاهراه جنگلی، شن و ماسه سفید، زمین‌های نمکی و... لذت ببرید. همچنین مراکز تفریحی و خرید؛ مانند مرکز خرید پارسیان، پارک آبی، بازار مرکزی و... در کیش وجود دارند.

 

 

با توجه به جاذبه‌های توریستی فراوان، برنامه‌ریزی برای بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوایی و مالی اهمیت دارد. همچنین برای اقامت در کیش، هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای متعددی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله و تصمیم‌گیری در مورد بهترین زمان سفر به کیش، از طریق هواپیما، قطار و یا اتوبوس به جزیره بروید. فرودگاه بین المللی کیش به تعداد زیادی از شهرهای ایران و حتی برخی شهرهای خارجی پرواز دارد.

 

بهترین زمان سفر به کیش کدام فصل است؟

برای پاسخ به این سؤال آب و هوا و شرایط سفر به جزیره کیش را در 4 فصل سال بررسی می‌کنیم:

 

سفر به کیش در فصل بهار

 

 

بهترین زمان سفر به کیش در فصل بهار، از اوایل ماه فروردین تا اواخر خردادماه است. در این فصل، هوای خنک‌ و طبیعت سرسبز، محیطی زیبا و دلنشین برای گردشگران ایجاد می‌کند.

 گیاهان و گل‌ها به صورت فراوان و در رنگ‌ها و انواع مختلف وجود دارند و فضایی زیبا و شاداب را برای مشاهده‌کنندگان خلق می‌کنند.

در فصل بهار، اغلب توریست‌ها به دنبال لذت بردن از چمن‌ها، گل‌ها و فضای سبز هستند و بهترین زمان سفر به کیش برای آن‌ها فصل بهار است.

باغ‌های مختلفی نیز در جزیره کیش وجود دارند که می‌توانید با دیدن آن‌ها از زیبایی‌های طبیعی کیش لذت ببرید. برخی از گل‌هایی که در جزیره کیش در فصل بهار مشاهده می‌شوند، شامل گل‌های نرگس، نسترن، آزالیا، یاسمن و... هستند.

همچنین می‌توانید در مناطقی مانند شاهراه جنگلی، کوهستان‌ها و ساحل‌های زیبای کیش پیاده‌روی کنید و از تماشای مناظر طبیعی لذت ببرید.

فصل بهار به نوعی بهترین زمان سفر به کیش است؛ زیرا تعداد گردشگران کمتر است و احتمال دیدن جاذبه‌های گردشگری با ترافیک و شلوغی کمتر میسر می‌باشد. همچنین در فصل بهار، قیمت‌های اقامتی و توریستی در جزیره کیش ارزان‌تر از فصول پربازدید است.

 

سفر به کیش در فصل تابستان

 

 

بهترین زمان سفر به کیش در فصل تابستان، از اواسط خرداد ماه تا اواخر شهریور ماه است که با هوای گرم و آفتابی، طبیعت زیبا و فعالیت‌های گردشگری مختلف، همراه است.

 

بیشتر بخوانید: دلنوشته سال 1401

 

با وجود آب و هوای گرم و آفتابی، سواحل جزیره کیش به مکانی مناسب برای شنا و تفریح در آب تبدیل می‌شود. همچنین، فعالیت‌هایی مانند غواصی، جت اسکی، ویند سرفینگ و کایت سرفینگ نیز از جمله فعالیت‌هایی هستند که در جزیره کیش در فصل تابستان انجام می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از گردشگران این فصل را بهترین زمان سفر به کیش می‌دانند.

 

 

علاوه بر فعالیت‌های آبی، در فصل تابستان نیز می‌توانید از دیدن جاذبه‌های گردشگری مختلفی مانند باغ‌های کیش، شاهراه جنگلی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، شهربازی پارسیان و... لذت ببرید.

در کل، سفر به جزیره کیش در فصل تابستان به دلیل هوای گرم و آفتابی، فعالیت‌های آبی متنوع و دیدن جاذبه‌های گردشگری مختلف، خلوت تر و ارزانتر بودن نسبت به فصول دیگر به نوعی بهترین زمان سفر به کیش است.

 

 سفر به کیش در فصل پاییز

 

 

با اینکه فصل پاییز به دلیل متغیر و غیر قابل پیش بینی بود آب و هوا  بهترین زمان سفر به کیش نیست؛ اما هر ساله این فصل جزو فصول پر گردشگر این جزیره است.

در این فصل جزیره کیش با هوایی خنک و خشک، با طبیعتی زیبا و منظره‌هایی خیره‌کننده و فعالیت‌های گردشگری متنوع یکی از بهترین مقاصد گردشگری می‌باشد.

در فصل پاییز، اوایل مهرماه آب و هوا گرم و تابستانی است و در ماه آبان بارندگی کم کم شروع شده و بهترین زمان سفر به کیش در این ماه است؛ زیرا هوایی مابین زمستان و تابستان دارد و شما می‌توانید از دیدن مناظر زیبایی مانند دریاچه هرمز، شاهراه جنگلی، باغ‌های کیش و پارک‌های شهری لذت ببرید. ماه آذر نیز پرباران ترین و سردترین ماه این فصل است.

همچنین، فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی در طبیعت، دیدن پرندگان و حیات وحش، دیدن شناورهای شیشه‌ای در دریا و دیدن اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز از جمله فعالیت‌هایی هستند که در فصل پاییز انجام می‌شوند.

علاوه بر این، در فصل پاییز، با توجه به شلوغی کمتر، می‌توانید به راحتی در جشنواره‌های فرهنگی، مراکز خرید و بازارهای جزیره کیش تفریح کنید و از خرید هدیه‌های محلی و سوغاتی‌های جزیره کیش با تخفیفات 50 درصدی بهره ببرید.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین فین غواصی

 

سفر به کیش در فصل زمستان

 

 

بهترین زمان سفر به کیش در فصل زمستان، از دی ماه تا اوایل فروردین ماه است که با وجود هوای معتدل و بارانی، همچنان یک تجربه جذاب و دیدنی برای گردشگران است. در فصل زمستان، جزیره کیش با طبیعتی سرسبز و مرتعش، تبدیل به یک مقصد زیبا و دیدنی برای گردشگران می‌شود.

با وجود هوای سرد در این فصل نمی‌توانید توقع آفتاب‌گرفتن یا تفریحات ساحلی را داشته باشید؛ اما این فصل بهترین زمان سفر به کیش برای دیدن جاذبه‌های گردشگری آن مانند باغ‌های کیش، برج فلک، پارک دریایی کیش، مجموعه تفریحی دلفیناریوم، پارک شاهکارهای هنری، بازارچه محلی و... است.

همچنین، شما می‌توانید در کافه‌های گرم و رستوران‌های بامزه جزیره کیش، بهترین غذاهای محلی را نوش جان کنید.

فصل زمستان از نظر درجه بندی هتل‌ها و اماکن اقامتی و مقرون به صرفه بودن بهترین زمان سفر به کیش است؛ زیرا به دلیل شروع امتحانات مدارس یا ترم دانشگاه‌ها تعداد گردشگران جزیره کمتر شده و شما می‌توانید با قیمت‌هایی بسیار مناسب، اقامتی لذت‌بخش در هتل‌ها و مهمان‌سراهای جزیره کیش داشته باشید.

به طور کلی، در فصل زمستان به دلیل وجود طبیعتی سرسبز، جاذبه‌های گردشگری دیدنی و هزینه کمتر، بهترین زمان سفر به کیش برای گردشگران است.

 

بهترین زمان سفر به کیش از نظر مقرون به صرفه بودن چه زمانی است؟

 

 

بهترین زمان سفر به کیش از نظر اقتصادی و کم شدن هزینه‌ها فصل تابستان است. در این فصل گرمای شدید هوا باعث کاهش تعداد گردشگران داخلی و خارجی در جزیره می‌شود، زیرا برخی از گردشگران ترجیح می‌دهند در آب و هوای خنک‌تر سفر کنند.

 

 

کاهش تعداد گردشگران در فصل تابستان می‌تواند باعث کاهش قیمت‌ هتل‌ها، تورهای گردشگری و تجارت محلی ‌شود. مسئولین در جزیره نیز در فصل تابستان با برگزاری جشنواره‌های مختلف و فستیوال‌های گوناگون سعی می‌کنند تا گردشگران زیادی را جذب جزیره کیش کنند.

 بنابراین، بسته به نوع سفر و ترجیحات شخصی، فصل تابستان می‌تواند به عنوان بهترین زمان سفر به کیش از نظر کاهش هزینه‌ها باشد.

 

بیشتر بخوانید: با دوره های کمک های اولیه در غواصی آشنا شوید

 

بهترین زمان سفر به کیش برای شرکت در فستیوال‌ها و کنسرت‌ها

 

جشنواره تابستانی کیش هر ساله در ماه‌های گرم تابستان، به منظور جذب گردشگران و تشویق آن‌ها به سفر به این جزیره برگزار می‌شود و بهترین زمان سفر به کیش برای لذت بردن از این جشنواره‌ها از 15 تیرماه تا 15 شهریور ماه است.

این جشنواره شامل فعالیت‌های مختلفی مانند نمایشگاه‌های هنری، مسابقات ورزشی، کنسرت‌ها، نمایش دلفین‌ها و قرعه‌کشی‌ها  است. در این رویداد همچنین تخفیفات ویژه‌ای برای اقامت در هتل‌ها، استفاده از تفریحات ورزشی و تفریحی در جزیره و همچنین خرید از فروشگاه‌های محلی ارائه می‌شود.

با توجه به برگزاری جشنواره در ماه‌های فصل تابستان، هزینه‌های سفر به کیش نیز در این ماه‌ها بیشترین تخفیف را دارد و گردشگران می‌توانند با استفاده از تخفیفات جذاب اقامت، تفریح و خرید از جزیره کیش لذت ببرند.

 

بهترین زمان سفر به کیش برای غواصی و تفریحات آبی

 

 

بهترین زمان سفر به کیش برای لذت بردن از تفریحات آبی و غواصی، فصل بهار و تابستان است. در این فصول، هوا گرم و آب دریا شفاف و آرام است که شرایط خوبی را برای غواصی، شنا و سایر تفریحات آبی فراهم می‌کند.

با این حال، با وجود آب و هوای گرم و شرجی جزیره کیش در هر فصلی امکان غواصی و تفریحات آبی وجود دارد اما در فصول بهار و تابستان معمولاً طوفان و بادهای شدید نیز وجود ندارد که موج‌ سواری و غواصی را سخت کند.

در جزیره کیش، سایت بیگ کورال، ژوراسیک پارک، سازه‌ها و داما از بهترین مکان‌ها برای غواصی هستند؛ زیرا به دلیل برخورداری از اکوسیستمی غنی با مناظری زیبا و خاص لذت غواصی را دوچندان می‌کنند.

غزال لجه

مسئول سئو مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1402/01/27

بحث و تبادل نظر
مونا
1403/02/05 13:23
یا فصل بهار یا پاییز بهترین زمان برای کیش
پاسخ...
متین سعیدی
1403/02/06 13:18
درود، دقیقا همینطوره که میگید.
مینا حسابی
1403/02/05 13:00
بنظر من بهترین فصل کیش فروردین هست
پاسخ...
متین سعیدی
1403/02/06 13:23
درود، بله فصل بهار هوا عالیه در کیش.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن